    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [TECH] Lancuch rozrzadu
    Date: Fri, 22 Oct 2010 22:30:46 +0200

    W dniu 2010-10-22 15:18, wsk125 pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy lancuch rozrzadu - pomiedzy walkami rozrzadu powinien byc
    > jednostajnie napiety w trakcie krecenia walem korbowym?

    lekki luz zawsze bedzie, wynika to z konstrukcji lancucha. Ale luz ten
    powinien byc minimalny. Dokladne dopuszczalne ugiecie powinienes znalez
    w serwisowce.

    > Obecnie mam tak, ze obracajac walem zmienia sie naciag lancucha pomiedzy
    > walkami ?!?!?

    No to masz cos zle zlozone. Napinacz ma za zadanie zlikwidowac wlasnie
    ten luz i, wraz z postepujacym zuzyciem lancucha/slizgow, niwelowac
    wszelkie luzy w ukladzie. Prawdopodobnie masz zbyt slabo dzialajacy
    napinacz. Sprobuj wymontowac sama sprezynke i docisnac lapke napinacza
    recznie, za pomoca srubokreta. Jesli bez problemu przeskoczy o 1-2 zabki
    to sprezyna jest do smietnika. Podczas napinania lancuszka powinno sie
    recznie obracac walem korbowym tak, aby na przeciwleglym slizgu lancuch
    byl napiety. Po naciagnieciu radze sprawdzic czy po kilku obrotach walu
    rozrzad jest nadal prawidlowo ustawiony.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/