    From: wsk125 <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [TECH] Lancuch rozrzadu
    Date: Fri, 22 Oct 2010 19:37:51 +0200

    W dniu 2010-10-22 18:35, Ivam pisze:
    > Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:i9s2vj$qs7$...@n...onet.pl...
    >
    > W jakim sensie jest niejednostajnie? Czy dochodzi do tego, ze lancuch
    > wisi? Jakas tam niewielka roznica we fazerze sie pojawia, ale dopiero
    > jak sie lancuch pociagnie, albo popcha. Golym okiem nie widac roznicy.

    Dokładnie tak.

    Obracając wałem i obserwując łańcuch pomiędzy wałkami - różnicy nie widać.

    Naciskając łańcuch pomiędzy wałkami rozrządu w trakcie obrotu wału
    korbowego, łańcuch ugina się bardziej, lub mniej - w zależności od
    położenia wałków.

    Taka analogia do wyciągniętego łańcucha napędowego - zawsze jest taki
    moment, w którym łańcuch napędowy jest najbardziej napięty.

    > Jak napinacz sie skonczyl (zbyt dlugi lancuch) to mi sie tak dzialo. I
    > wtedy nawet bylo widac jak lancuch momentami wisi.

    > A jak wyglada napinacz? Slizgi?

    Napinacz jest OK. Jest to zwyczajny napinacz zapadkowy ze sprężyną.
    Sprężyna wywiera nacisk na ślizg, zapadki nie pozwalają na cofnięcie się
    bolca napinacza.

    Łańcuch rozrządu nowy.
    Ślizgi - bez oznak zużycia.

    Napinacz wykluczam z jeszcze jednego powodu, ale może się mylę...
    Sądzę, że napinacz działa na łańcuch rozrządu wyłącznie wyłącznie w
    części: ssący wałek rozrządu <-> wał korbowy. Napinacz nie ma wpływu na
    naciąg łańcucha: wydechowy wałek rozrządu <-> wał korbowy; ssący wałek
    rozrządu <-> wydechowy wałek rozrządu.

    Tak jest?

    --
    Marcin