    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
    Date: Thu, 13 Aug 2009 10:41:23 +0200

    zbyhoo napisał(a):

    > Wsrod wad TDM wymienia sie brak centralnej podstawki - chyba we
    > wszystkich testach i porownaniach, jakie widzialem. Ty jeden tej wady
    > nie zauwazasz

    Bo to jest szukanie dziury w calym - TDM ma widocznie tak malo wad i nie
    ma sie do czego doczepic, ze czepiaja sie tej centralki. ;)

    > uzytkowaniu.
    >
    > Zgadza sie, mozesz smialo po schodach zasuwac, albo krawezniki
    > zdobywac. Takie codzienne uzytkowanie TDMy. I to 900 :-)

    Ale TDM to taki turystyk jest. A w turystyce wiadomo jak bywa - czasem
    trza zjechac z hajleja.

    > Ale powiem Ci w tajemnicy, jak sobie z nia poradzic -
    > ustawiasz wczesniej (na stale?) kranik w pozycje RES i latasz - do
    > momentu wskazania ostatniej kreski na paliwomierzu. Wiesz, ze musisz
    > tanksztele odwiedzic bo zostalo wachy na kilkadziesiat czy max 100 km.
    > Troche jakby przy pompie tylko jej nie ma. Zatem nie ma sie co zepsuc.
    > Dobra, wiem, bedzie flejm bo pompy sie nie psuja :-)

    Amen :)

    > I do wymiany oleju (dwie pompy, odpowietrzanie, procedura sprawdzania
    > poziomu), do regulacji luzu zaworowego (bylo juz duzo, poza tym pisza,
    > ze 42 kkm to za duzo i luzy juz nie trzymaja tolerancji),

    A, to dziwne. Z moich doswiadczen z plytkowymi zaworami wynika, ze
    podczas _kontroli_ co 24000km okazywalo sie, ze nie trzeba nic ruszac,
    ewentualnie jedna...dwie plytki zmienic.

    Co do suchej miski olejowej - to jest taki niezamierzony spadek po
    przodku jakim byla SuperTerefere. Faktycznie w TDM nie ma to wiekszego
    sensu ale tez i nie ma znaczacego powodu by uwazac iz sucha miska jest
    gorszym rozwiazaniem.