  • 1. Data: 2009-01-21 10:54:57
    Temat: TCP/IP po RS-232 jak?
    Od: jacko <1...@g...com>

    Jak to wygląda od strony programowej (budowa pakietów TCP/IP) i
    sprzętowej (łączymy się tak samo jak przy zwykłym rs-sie, rodzaj
    kabla?) , ogólnie rzecz biorąc muszę zrealizować coś takiego:

    COM1 COM2
    dev.|-----------------------------------------------
    ---------| PC
    Standard / TCP/IP

    gdzie przy COM1 jest to urządzenie gdzie w opcjach konfiguracji portu
    oprócz ustawienia parametrów transmisji do dyspozycji ma możliwość
    wyboru sposobu transmisji Standard lub TCP/IP.
    i jak to się ma np. do TCP/IP po ethernecie ?

    pzdr. J.

  • 2. Data: 2009-01-21 11:04:23
    Temat: Re: TCP/IP po RS-232 jak?
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    hint: protokol PPP lub starszy SLIP

    c.

  • 3. Data: 2009-01-21 11:10:17
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    ---------| PC
> [...]
    > wyboru sposobu transmisji Standard lub TCP/IP.
    > i jak to się ma np. do TCP/IP po ethernecie ?

    Zanim zaczniesz błądzić, zapoznaj się z OSI model, na początek tutaj
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Model_OSI

    --
    DJ

  • 4. Data: 2009-01-21 12:52:51
    Od: jacko <1...@g...com>

    On 21 Sty, 12:10, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2009-01-21 11:54:57 +0100, jacko <1...@g...com> said:
    >
    > Zanim zaczniesz błądzić, zapoznaj się z OSI model, na początek
> [...]

    OK. Idąc tym tropem na warsztat bierzemy model DoD i teraz w
    porównaniu do standardu (powiedzmy) czyli TCP/IP po ethernecie -
    zmieniamy warstwę dostępu do sieci czyli ethernet na RS232 (tak?) no i
    jeśli mniej więcej tak się to ma to co wtedy z warstwą sieciową (IP) i
    transportową (TCP) ? Jaką rolę odgrywa wtedy chociażby adres IP ?

  • 5. Data: 2009-01-21 13:37:02
    Od: jacko <1...@g...com>

    On 21 Sty, 12:04, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:
    > hint:  protokol PPP  lub starszy SLIP
    >
    > c.

    Czyli mam rozumieć, że TCP/IP po RS-232 == protokół PPP ??

  • 6. Data: 2009-01-21 14:00:44
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik "jacko" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 21 Sty, 12:04, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:
    > hint: protokol PPP lub starszy SLIP
    >
    > c.

    >Czyli mam rozumieć, że TCP/IP po RS-232 == protokół PPP ??

    Nie. jednak musisz zaglebic sie w model ISO/OSI sugerowany przez DJ :)
    PPP daje Ci tylko mozliwosc uzycia IP po RS232

    c.

  • 7. Data: 2009-01-21 14:19:16
    Od: jacko <1...@g...com>

    On 21 Sty, 15:00, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Nie. jednak musisz zaglebic sie w model ISO/OSI sugerowany przez DJ :)
    > PPP daje Ci tylko mozliwosc uzycia IP po RS232

    No właśnie, nawet coś takiego wyczytałem i dla próby zestawiłem sobie
    takie połączenie z tym, że na wirtualnych com-ach. Problem w tym, że w
    urządzeniu z, którym się łącze mowa jest o TCP/IP czyli jeśli już to
    nie samo IP, tak, że pewnie potrzebuję czegoś więcej niż samo PPP.

  • 8. Data: 2009-01-21 14:44:42
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    >urządzeniu z, którym się łącze mowa jest o TCP/IP czyli jeśli już to
    >nie samo IP, tak, że pewnie potrzebuję czegoś więcej niż samo PPP.

    Nie potrzebujesz niczego wiecej. TCP (czy tam UDP, ICMP, itp) jest o warstwe
    wyzej od IP.

    c.

  • 9. Data: 2009-01-21 20:51:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    jacko pisze:

> [...]
    > jeśli mniej więcej tak się to ma to co wtedy z warstwą sieciową (IP) i
    > transportową (TCP) ? Jaką rolę odgrywa wtedy chociażby adres IP ?

    Ethernet musisz zamienić nie na sam RS232, a raczej RS232 (warstwa
    fizyczna) plus PPP (nieco wyżej). W Ethernecie w końcu nie jest używany
    sam kabel, ale również adresowanie, sumy kontrolne pakietów itd. Czyli:

    TCP / IP / Ethernet
    zamieniasz na:
    TCP / IP / PPP / RS232

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-01-21 21:39:14
    Od: "sebart" <s...@a...net>

    Napisz coś więcej o

    dev. i o PC

    w bardzo starym urządzeniu może to być opcja kompatybilna
    ze SLIP (punkt-punkt) z protokołem IP bez logowania itp itd

    przy PPP coś byś już musiał moc więcej ustawić w dev aby sie do niego
    podłaczyc.

    no chyba ze dev sam budujesz - to w takim razie skąd te wymagania ?

    pzdr
    s.

    Użytkownik "jacko" <1...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...