    From: "AS" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szybkosc F232/245 VCP vs DXX
    Date: Tue, 15 Jun 2010 13:20:05 +0200

    > Tak sie bawie tymi ukladami i sie zastanawiam , czy udalo sie innym
    > osiagnac
    > predkosc transferu przez VCP wieksza niz 1200B/sek .
    > Chcialbym min 80kB/sek , pytanie czy musze sie przedzierac prez
    > D2XX_Programmer's_Guide(FT_000071).pdf
    > Nie ma znaczenia czy dane leca znak po znaku czy paczka z bufora ,
    > predkosc
    > nigdy nie przekroczyla 1200znakow/sek.
    >
    > Przez VCP to max. te 1200B dla tego ukladu ?

    Dla FT232RL bez problemu realizowałem wysyłanie danych z prędkością ponad
    300kbaud (~30kB/s) i odbieranie z prędkością 1Mbaud (~100kB/s) zarówno przez
    VCP jak i D2xx. FT245 działa nieco inaczej. W/g dokumentacji przez VCP max.
    300kB/s, przez D2xx 1MB/s. Tylko pytanie czym i jak odbierasz dane z FT245.
    Nieodbieranie danych powoduje szybkie zapełnienie jedynie 128 Bajtowego
    bufora sprzętowego i nieprzyjmowanie kolejnych danych. Nóżka RXF# w stanie
    Lo sygnalizuje obecność danych w buforze, wtedy każdy kolejny Bajt odczytuje
    się podając impuls na nóżkę RD#. Jeżeli dołączony do FT245 mikroprocesor
    robi to wolno to wtedy on jest wąskim gardłem w tym projekcie. Możliwe, że
    to on ogranicza prędkość odbioru danych do 1200B/s.
    Do wysyłania danych służy funkcja
    FT_Write (FT_HANDLE ftHandle, LPVOID lpBuffer, DWORD dwBytesToWrite, LPDWORD
    lpdwBytesWritten)
    Kontroluj czy zwraca ona FT_OK i czy liczba bajtów rzeczywiście wysłanych
    równa się ilości bajtów zadeklarowanych do wysłania.