  • Data: 2013-08-09 17:34:47
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:
> [...]
    >>> drogi. Knajpa miała pociągnięte rury bezpośrednio z browaru i tak
    >Jest coś takiego jak piwo marcowe (chorwacka marka "Ožujsko" znaczy
    >dokładnie "Marcowe"). Nazwa stąd, że marzec jest ostatnim miesiącem,
    >kiedy temperatury nie są nazbyt wysokie do warzenia. To marcowe
    >nastawino tak, by miało większą moc i dało się je długo przechowywać.
    >Naszym pradziadom musiało starczać do jesieni.

    To nie ma czegos wspolnego z dolna fermentacja ?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gatunki_piw

    "Drożdże fermentacji dolnej fermentują w niższych temperaturach,
    osadzają się na dnie fermentora, w większym stopniu wpływają na
    wydzielanie się dwutlenku węgla, powodują tym samym, że piwo jest
    bardziej orzeźwiające, ma czystszy i pełniejszy smak. Po fermentacji
    piwo leżakuje w niskich temperaturach, dojrzewa dłużej oraz posiada
    większą trwałość. Drożdże górnej fermentacji natomiast fermentują w
    wyższych temperaturach, zbierają się na powierzchni brzeczki i
    wydzielają większą ilość produktów ubocznych, alkoholi i estrów
    owocowych, co wpływa na większe bogactwo aromatyczno-smakowe."

    Pilem ostatnio marcowe, calkiem dobre, choc kolejny wypust juz mi tak
    nie smakowal.

    Tak czy inaczej - nie bardzo widze jak nalanie do beczki mialoby
    zepsuc smak piwa.
    Mowa oczywiscie o w miare swiezej beczce.
    No chyba ze ktos lubi prosto z kadzi ..

    J.