  • Data: 2010-01-15 21:08:59
    Temat: Re: Szybki licznik dziesiętny
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Desoft wrote:

    > Chodzi, stosowany był w głowicach telewizyjnych.
    > Niewątpliwą jego zaletą jest dostępność i cena, wadą podział przez 64
    > (U664B)
    > Trudniej dostępne to SP8685A Plesseya (do 500MHz), ale można dać
    > radzieckie odpowiedniki. Kiedyś udało mi się kupić takie w ceramicznej
    > obudowie. Do 100MHz pracuje 74H74, ale to przerzutniki typu D - podział
    > przez dwa.

    11C90, ale to antyk. U664B, trzeba uważać, by dostać B, bo U664 nadaje się
    wyłącznie jako generator szumu. Muszę jeszcze sprawdzić, co jest w moim
    mierniku częstotliwości na bazie licznika. Dałem coś podobnego, ale nie
    pamiętam co. Pozdrowienia od Alzheimera, a miernik wraz ze schematem w
    robocie stoi.

    Waldek