    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szybka lampa - coś w rodzaju stroboskopu
    Date: Tue, 19 Apr 2011 12:22:45 +0200

    Hello Paweł,

    > To już napisz po ludzku: tyratron.
    > "Najzwyklejsza w świecie neonówka" po potraktowaniu tymi
    > kilkudziesięcioma dżulami z kondensatora lampy błyskowej będzie raczej
    > jednorazowego użytku :-)

    Kilkadziesiąt dżuli w amatorskiej lampie? W życiu. W tych z neonówką w
    roli skracacza błysku był kondensator 400uF - ledwie 18J dla 300V.
    Skracach błysku nie miał na celu marnowanie energii - doprowadzenie do
    lampy błyskowej było robione specjalnym przewodem - spiralką na
    elastycznym ferromagnetyku - gdzieś w manelach jeszcze to mam.

    > "Samoróbny" tyratron z neonówki wymagał impulsu wysokiego napięcia do
    > zapłonu.

    Normalka. Już pisałem - fototyrystor wyzwalał impuls gaszący.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl