    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szybka lampa - coś w rodzaju stroboskopu
    Date: Sun, 17 Apr 2011 11:53:57 +0200

    On 2011-04-17 10:42, Paweł Pawłowicz wrote:
    > A może zamiast długiego błysku wygenerować serię krótkich? Może uchylisz
    > rąbka tajemnicy, do czego Ci to?

    Nie mogę przedstawić całego elaboratu bo jesli chodzi o zastosowanie to
    mam mgliste pojecie, ale chodzi o selektywne niszczenie jakiś bakterii w
    hodowli. Plyn przepływa sobie przez rurkę i jest traktowany co chwile
    porządnym błyskiem. Urządzenie o podobnej budowie (~lampa blyskowa) było
    zrobione lata temu i się podobno sprawdziło. Reverse-engineering
    pokazuje że nie ma nic poza blyskaniem zwykłą lampą błyskową a z
    obliczen wynika mi właśnie te kilkadziesiąt J. Ktoś kto to wykorzystuje
    twierdzi że wydłużenie błysku przy tej samej energii całkowitej powinno
    dać lepsze efekty, ale czy na to są jakieś pomiary nie wiem.