  • Data: 2010-09-10 14:08:02
    Temat: Re: Szyberdach - temat zapomniany?
    Od: "Maciek" <k...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz wymień zalety, bo ja ich nie potrafię ich zbyt dużo znaleźć. Fakt,
    > czasami się przydaje jak się stoi blisko przed światłami. Wtedy widać
    > światła przez szybę.
    > Wcześniej, kiedy nie miałem szyberdachu to uwazałem je za wielki luksus,
    > który chciałbym mieć. Teraz widzę jakie mają wady i uważam, że szyberdach
    > to totalne nieporozumienie. Nigdy więcej auta z szyberdachem.

    Z tego co czytam, to wnioskuje, ze nie miales samochodu z samym szyberdachem
    a majac klime, nie widzisz juz jego zalet. Jak jest klima to faktycznie
    przykrywa swoja obecnoscia funkcjonalnosc szyberdachu ale... kiedys mialem
    szyber oryginalny uchylno-otwierany z przesuwana maskownica w podsufitce w
    kolorze tapicerki. Na korbke, full wypas :) Bylem z niego zadowolony, dawal
    na pewno lepsza i inna wentylacja.
    Np. w upalne dni powietrze z wentylacji przemieszczalo sie do gory, wiec
    efekt jakby byl wlaczony slaby wiatrak tylko nie punktowy a globalny. W
    kabinie nie bylo efektow typu "kazek zamknij szybe bo mi tutaj ostro wieje".
    W glowe tez nie swiecilo. Szyba szyberdachu byla polprzezroczysta (z
    siateczka). Zreszta moznabylo zamknac maskownice a wentylacja i tak byla. W
    maskownicy byly specjanie zrobione otwory przelotowe dla powietrza pod takim
    katem aby wlasnie nie swiecilo slonce w czaszke. Nic sie wiecej nie
    nagrzewalo przez szyber.

    W mokre (do pewnego stopnia;) dni mozliwe bylo uchylenie tak aby nie lalo
    na glowe do tego nadmuch powietrza na przednia szybe. Wszystko bylo ladnie
    od razu wyciagane po przejsciu przez cala przednia szybe z kabiny gora. Bez
    krazenia wilgoci wewnatrz. Poprawialo to widocznosc, szyba po prostu nie
    parowala.
    Usterek nigdy nie zaobserwowalem, przez lata dzialal i wiem, ze dziala dalej
    jak zloto ;-) od lat nie ma kamieni, nie zapycha sie itp.
    Mysle, ze szyber mozna w pewnych okolicznosciach stosowac z powodzeniem,
    daje ciekawe efekty i do tego nie ma apetytu na paliwko jak klima :) Dla
    mnie ustrojstwo na plus.

    Pozdrawiam
    Maciek