  • 1. Data: 2011-04-05 19:23:15
    Temat: Szyba do naked-a
    Od: Tadek <"tadek.w [at] wp.pl">

    Powitać.
    Naked powyżej 1,20 na budziku powoduje wiadome objawy zwiększonego
    ciśnienia powietrza m.in. na klatę, z związku z czym oprócz coraz
    dłuższych rąk i wzmocnienia mięśni karku, chciałoby się od czasu do
    czasu dać "letkie" odprężenie wymienionym podzespołom jeźdźca, podczas
    np. dłuższych tras, stąd pytanie do _praktyków_: czy np. szyba o
    wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku
    daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem.

    Pozdro
    --
    Tadek
    B6

  • 2. Data: 2011-04-05 20:53:35
    Temat: Re: Szyba do naked-a
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Tadek" <"tadek.w [at] wp.pl"> napisał:

    > czy np. szyba o wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym:
    > http://tnij.org/k9km obrazku daje radę,

    Szyba z tego linku zamontowana na XJR powodowała potezne
    turbulencje szarpiace nieznosnie glowa powyzej 120 km/h.
    Na dluzsza mete nie dawalo sie tak jezdzic - wywalilem ja.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2011-04-05 21:01:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tadek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    =============

    Miałem coś podobnego w moim Suzuki GS500. Bardzo poprawiało komfort jazdy.
    Nie jestem wysoki (174 cm) więc turbulencje turbulowały mi prawie nad głową.
    Było ZNACZNIE lepiej niż bez szyby.

    Jednak półowiewka jest znowu nieporównanie lepsza od takiej szyby, bo
    rozbija też powietrze przed dłońmi i udami.

  • 4. Data: 2011-04-05 21:02:52
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:

    > wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku
    > daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem.

    Z szybami to jest tak, że trzeba osobiście wypróbować aby cokolwiek móc
    powiedzieć.
    Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i
    głowę niż np. ochronić klatkę tylko po to aby całą strugę powietrza wraz
    z turbulencjami wyłapywać na kask.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-04-05 21:36:59
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Szyba z tego linku zamontowana na XJR powodowała potezne
    > turbulencje szarpiace nieznosnie glowa powyzej 120 km/h.
    > Na dluzsza mete nie dawalo sie tak jezdzic - wywalilem ja.

    Czyli za krótka ?
    (w Twoim przypadku)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-04-05 21:44:39
    Od: Tadek <"tadek.w [at] wp.pl">

    Dnia 2011-04-05 23:02, Skimir napisał:
    > Z szybami to jest tak, że trzeba osobiście wypróbować aby cokolwiek
    > móc powiedzieć.

    Ze względów pieniężnych starałem się tego stanowczo uniknąć, stąd moje
    pytanie do praktykujących, którym dziękuję za wszystkie trzy sugestie.

    > Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i
    > głowę niż np. ochronić klatkę tylko po to aby całą strugę powietrza
    > wraz z turbulencjami wyłapywać na kask.

    Reasumując: cza być tfardym, nie mientkim ;)

    Pozdro
    --
    Tadek
    B6

  • 7. Data: 2011-04-05 21:50:38
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał

    > Czyli za krótka ?
    > (w Twoim przypadku)

    Albo za długa. Trzeba poeksperymentować. Wyższej bałbym się.
    Napor powietrza przy wiekszych predkosciach jest konkretny,
    a sposob mocowania tych szyb nie wzbudza we mnie zaufania.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2011-04-06 04:49:42
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-05 23:44, Tadek pisze:

    > Ze względów pieniężnych starałem się tego stanowczo uniknąć, stąd moje
    > pytanie do praktykujących, którym dziękuję za wszystkie trzy sugestie.

    Najlepiej poszukaj jakiegoś forum, gdzie rozprawiają na temat Twojego
    motocykla - może tam będą mogli polecić jakąś konkretną szybę pod Twój
    wzrost.

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-04-06 06:18:42
    Od: "IvanoV" <b...@a...org>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i głowę
    > niż np. ochronić klatkę tylko po to aby całą strugę powietrza wraz z
    > turbulencjami wyłapywać na kask.

    W przyszłym tygodniu zakładam do ZR-7S szybę turystyczną od MGG z Olsztyna.
    Fabryczna, przy moim wzroście 190 cm, kieruje całą strugę powietrza na
    szyję. Wdzierało się to od spodu do wnętrza kasku i powodowało basowe
    dudnienie. Jestem ciekaw, czy wyższa szyba pomoże...

    Pozdr
    --------
    IvanoV
    ZR-7S

  • 10. Data: 2011-04-06 07:27:01
    Od: MarCiNWz <m...@g...com>

> [...]
    > wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku
    > daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem.

    Wpadaj na http://polishbanditcrew.pl
    Sporo osób ma "szybę" (w tym ja) więc na pewno ktoś ci coś doradzi.

    PzdR

    -----
    GSF 600N