eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSzyba do naked-aRe: Szyba do naked-a
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Szyba do naked-a
    Date: Wed, 06 Apr 2011 15:25:19 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <inhpk0$euo$1@news.onet.pl>
    References: <4d9b6c23$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-115-156-141.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302096321 15320 77.115.156.141 (6 Apr 2011 13:25:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2011 13:25:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <4d9b6c23$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:637735
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
    > Powitać.
    > Naked powyżej 1,20 na budziku powoduje wiadome objawy zwiększonego
    > ciśnienia powietrza m.in. na klatę, z związku z czym oprócz coraz
    > dłuższych rąk i wzmocnienia mięśni karku, chciałoby się od czasu do
    > czasu dać "letkie" odprężenie wymienionym podzespołom jeźdźca, podczas
    > np. dłuższych tras, stąd pytanie do _praktyków_: czy np. szyba o
    > wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku
    > daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem.

    Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś
    +20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do
    20cm a nie 31cm.
    Wg. mnie nie jest tak że im większą szybkę zamontujesz tym szybciej i
    wygodniej będziesz mógł jeździć bez turbulencji. Generalnie chodzi o to
    aby odchylić strumień powietrza nieco wyżej tzn tak aby strumień nie
    padał bezpośrednio na klatkę ale np na kask. Odchylić a nie
    wyeliminować. To daje tyle że do pewnej prędkości nie czujesz zbytniego
    parcia na klatę. Warunkiem działania jest odpowiednie pochylenie tej
    szybki. Tzn że nie może ona stać pionowo - bo to nie zadziała, podobnie
    jak i nie może być zbyt pochylona bo o zbyt mały kąt odchyli strumień
    powietrza. Każde ustawienie działa w pewnym zakresie prędkości. Jak byś
    jeździł np do 100km/h to niemal pionowe ustawienie zapewne było by OK.
    Jak zamierzasz jeździć powyżej 150km/h to szybka musi być bardzo
    pochylona aby nie powstawały turbulencje. Ja szukałem większego komfortu
    w zakresie 100-120km/h bo w tym zakresie prędkości jeździłem najczęściej.
    Trzeba sobie zdawać sprawę że im szybciej jedziesz tym strumień jest
    mniej odchylany przez tak zamontowaną szybkę oraz że za szybką powstaje
    obszar obniżonego ciśnienia, w efekcie powstają tam dość intensywne
    ruchy powietrza które powodują to o czym piszą niektórzy - duże
    turbulencje. Działa to mniej więcej tak jak jedziesz 20-30m za busem
    który pędzi 110-140km/h - na nakedzie wtedy jedzie się szczególnie mało
    przyjemnie.

    Acha jak kupiłem standardową szybkę puig montowaną do reflektora w CBFce.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: