eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzyba atermiczna
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2017-03-31 19:00:53
    Temat: Szyba atermiczna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Montuję nową szybę.
    Czy warto dopłacic do szyby atermicznej?
    Nie przepadam za klimatyzacją, kilka stopni ciepła mniej to byłaby fajna
    sprawa ale czy to rzeczywiście działa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ


  • 2. Data: 2017-03-31 19:36:57
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 31 Mar 2017 17:00:53 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Montuję nową szybę.
    > Czy warto dopłacic do szyby atermicznej?

    A to w autach standardowo montowane są inne szyby?
    Sądziłem, że nie-atermiczne to skończyły się wraz z Polonezami, i to wczesnymi
    modelami :)


  • 3. Data: 2017-04-01 01:11:56
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 19:00, Budzik pisze:
    > Montuję nową szybę.
    > Czy warto dopłacic do szyby atermicznej?
    > Nie przepadam za klimatyzacją, kilka stopni ciepła mniej to byłaby fajna
    > sprawa ale czy to rzeczywiście działa?
    >

    Pierwsze takie auto miałem (a właściwie rodzice) ok. roku 1979 - Polonez
    na zamówienie. Silnik ok. 100km, skrzynia "długa" 5-bieg, składana
    kanapa, full-wypas. No i szyby atermiczne i fotochomatyczne.
    Różnica w porównaniu do innych była kolosalna.
    Swego czasu to aż się zdziwiłem: z kolegą kupiliśmy dwa bimetalowe
    termometry do kabiny. Autka stały obok siebie. U niego się stopił,
    wyginając ogranicznik, a u mnie stał sporo poniżej ogranicznika.

    Później jeszcze kilka innych aut - różnicę czuć wyraźnie.

    Jednak namawiam do klimy - ale używanej z wyczuciem i czystej.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 4. Data: 2017-04-01 05:00:36
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    >> Montuję nową szybę.
    >> Czy warto dopłacic do szyby atermicznej?
    >> Nie przepadam za klimatyzacją, kilka stopni ciepła mniej to byłaby fajna
    >> sprawa ale czy to rzeczywiście działa?
    >>
    >
    > Pierwsze takie auto miałem (a właściwie rodzice) ok. roku 1979 - Polonez
    > na zamówienie. Silnik ok. 100km, skrzynia "długa" 5-bieg, składana
    > kanapa, full-wypas. No i szyby atermiczne i fotochomatyczne.
    > Różnica w porównaniu do innych była kolosalna.
    > Swego czasu to aż się zdziwiłem: z kolegą kupiliśmy dwa bimetalowe
    > termometry do kabiny. Autka stały obok siebie. U niego się stopił,
    > wyginając ogranicznik, a u mnie stał sporo poniżej ogranicznika.
    >
    > Później jeszcze kilka innych aut - różnicę czuć wyraźnie.
    >
    Dzięki, myslałem, ze za taka szybe trzeba duzo dopłacic a widze ze one
    czesto sa w standardzie. Wiec bedzie taka własnie :)

    > Jednak namawiam do klimy - ale używanej z wyczuciem i czystej.

    A to jest oczywiste - po prostu wole jechac bez dopóki nie jest jakos
    nieznosnie ciepło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!


  • 5. Data: 2017-04-01 12:00:34
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    >> Montuję nową szybę.
    >> Czy warto dopłacic do szyby atermicznej?
    >
    > A to w autach standardowo montowane są inne szyby?
    > Sądziłem, że nie-atermiczne to skończyły się wraz z Polonezami, i to
    > wczesnymi modelami :)
    >
    No własnie nie wiem... i dlatego pytam.
    Niby atermiczne maja być takie zielonkawe lekko - nie widze tego koloru w
    swoich autach.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski


  • 6. Data: 2017-04-01 19:10:42
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-04-01 o 01:11, Adam pisze:
    > Polonez na zamówienie. Silnik ok. 100km

    Polonez w wersji GLE (gaźnikowy 1.6) miał około 75 KM. To był standard w
    latach 90, potem dostał 1.6 z wtryskiem (w końcu zniknęło ssanie spod
    kierownicy); 100 KM doczekał się dopiero w ostatniej chwili, gdy
    montowali mu jakieś zagraniczne 1.4 z wielopunktowym wtryskiem. Ale to
    był koniec lat 90.

    --
    MN


  • 7. Data: 2017-04-01 21:35:31
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Apr 2017 19:10:42 +0200, Marcin N napisał(a):
    > W dniu 2017-04-01 o 01:11, Adam pisze:
    >> Polonez na zamówienie. Silnik ok. 100km
    > Polonez w wersji GLE (gaźnikowy 1.6) miał około 75 KM. To był standard w
    > latach 90, potem dostał 1.6 z wtryskiem (w końcu zniknęło ssanie spod
    > kierownicy);

    Automatyczne ssanie zdarzalo sie i w gaznikach.
    Tzn na swiecie - w Poldku to nie wiem.

    J.


  • 8. Data: 2017-04-02 19:26:41
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-01 o 21:35, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 1 Apr 2017 19:10:42 +0200, Marcin N napisał(a):
    >> W dniu 2017-04-01 o 01:11, Adam pisze:
    >>> Polonez na zamówienie. Silnik ok. 100km
    >> Polonez w wersji GLE (gaźnikowy 1.6) miał około 75 KM. To był standard w
    >> latach 90, potem dostał 1.6 z wtryskiem (w końcu zniknęło ssanie spod
    >> kierownicy);
    >
    > Automatyczne ssanie zdarzalo sie i w gaznikach.
    > Tzn na swiecie - w Poldku to nie wiem.
    >

    Ssania automatycznego to chyba nie miał. Musiałbym zobaczyć, ale widuję
    go tylko jakieś dwa razy do roku - stoi nieużywany już chyba ze 20 lat.

    Miał nietypowy silnik i nietypową skrzynię biegów, z dość długimi
    przełożeniami. Bieg piąty wrzucało się przy ok. 140. Można było
    wcześniej, ale tylko do jazdy, nie do przyśpieszania - brakowało na dole
    momentu.

    Sąsiad miał jeszcze mocniejszy - ponad 120 km.

    Oba auta były na zamówienie rządowe.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 9. Data: 2017-04-02 21:22:11
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:58dfdf0c$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2017-04-01 o 01:11, Adam pisze:
    >> Polonez na zamówienie. Silnik ok. 100km
    >
    > Polonez w wersji GLE (gaźnikowy 1.6) miał około 75 KM. To był standard w
    > latach 90, potem dostał 1.6 z wtryskiem (w końcu zniknęło ssanie spod
    > kierownicy); 100 KM doczekał się dopiero w ostatniej chwili, gdy montowali
    > mu jakieś zagraniczne 1.4 z wielopunktowym wtryskiem. Ale to był koniec
    > lat 90.
    >


    Były montowane silniki 2.0 z Forda i Fiata w krótkich seriach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 10. Data: 2017-04-03 07:40:10
    Temat: Re: Szyba atermiczna
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 1 Apr 2017 19:10:42 +0200, Marcin N napisał(a):

    > W dniu 2017-04-01 o 01:11, Adam pisze:
    >> Polonez na zamówienie. Silnik ok. 100km
    >
    > Polonez w wersji GLE (gaźnikowy 1.6) miał około 75 KM. To był standard w
    > latach 90, potem dostał 1.6 z wtryskiem (w końcu zniknęło ssanie spod
    > kierownicy); 100 KM doczekał się dopiero w ostatniej chwili, gdy
    > montowali mu jakieś zagraniczne 1.4 z wielopunktowym wtryskiem.

    Silniki K od Rovera.

    --
    Yakhub

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: