  • Data: 2009-04-06 23:07:28
    Temat: Re: Szukam w miare taniego radia FM/AM 12V było Re: jak zamienić 12V na 9V
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie. Muszę otworzyć ;( ale nie pomyślałem o tym, że bateria nie służy
    > do radia. No to jestem znów w punkcie wyjścia. Szukam taniego radia FM/AM
    > (najlepiej jeszcze z pogodą) zasilanego 12V. Tu może jakieś radio morskie?
    > Albo coś przenosnego? No właśnie te 12V jest wazne.
    > Oczywiście aby pobierało mało pradu z 3-4W.

    Poszukaj tu: http://www.allegro.pl/20140_miniradio.html

    Większość jest z tego co widzę na 3V - ze stabilizatora LM1084-3V3 wyciągniesz
    3.3V, ale uwaga - to stabilizator liniowy, więc dla danej mocy P z akumulatora
    zostanie pobrana moc 3.6 razy większa (12V / 3.3V). Zaleta jest taka, że te
    bateryjne radyjka nie pobierają dużej mocy, na pewno poniżej 1W (wtedy jeden
    zestaw baterii wystarczyłby na ok. 6h).

    Stabilizator podłączasz tak:

    http://digilander.libero.it/nick47/12v502.gif

    INPUT to plus wejścia (12V), OUTPUT to plus wyjścia (3.3V), GND to masa (oba
    połączone minusy) - ale to tylko dla tego LM1084, dla sugerowanego wyżej 7809
    (w przypadku gdybyś jednak znalazł radio na 9V) kolejność jest taka:

    http://www.electronicrepairguide.com/7808%20voltage%
    20regulator.jpg

    --
    http://www.gophi.pl/