  • 11. Data: 2010-07-09 17:57:52
    Temat: Re: Szukam tani czujnik podciśnienia
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PC napisał:

    > Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera 2T bo mi
    > ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn. Chcę odcinać zapłon
    > przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając zapłon ręcznie i działa
    > to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka a hamuje bezdźwięcznie.
    > Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale nic się nie dzieje, chyba
    > wypala się w katalizatorze. W każdym razie do tego potrzebuję czujnik
    > ciśnienia.

    Silnikiem dwusuwowym smarowanym mieszanka w zasadzie nie należy hamować
    silnikiem - zdrowia mu to nie dodaje.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2010-07-09 18:12:18
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Silnikiem dwusuwowym smarowanym mieszanka w zasadzie nie należy hamować
    > silnikiem - zdrowia mu to nie dodaje.

    Tak było kiedyś. Teraz elektronika dozuje olej w zależności od obrotów a nie
    w zależności od otwarcia przepustnicy. Żeby zachować smarowanie musze odciąć
    iskrę a nie paliwo.

    PC

  • 13. Data: 2010-07-09 18:17:46
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić
    > tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.

    Ale do tego potrzebna elektronika a to walka z zakłóceniami. Już to
    przerabiałem przy okazji komputera pokładowego. Sam układ główny prosty a
    filtry porąbane. Dlatego chcę coś najprostrzego. Kupiłem już wyłącznik
    podciśnieniowy z Malucha FL-a. Przerobię go na regulowany albo dopasuję do
    skutera i będzie gitara ;-)

    PC

  • 14. Data: 2010-07-09 18:38:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PC napisał:

    > Ale do tego potrzebna elektronika a to walka z zakłóceniami. Już to
    > przerabiałem przy okazji komputera pokładowego. Sam układ główny
    > prosty a filtry porąbane.

    Mikrowyłącznik wykrywający zamknięcie przepustnicy (lub puszczenie
    manetki gazu, co na jedno wychodzi) i wykrywanie przekroczenia jakiejś
    prędkości obrotowej, choćby na jakimś 555 popędzanym z układu zapłonowego.
    Zakłócenia nie są w stanie wiele porąbać w takim układzie.

    > Dlatego chcę coś najprostrzego.

    Kiedyś za najprostsze uznanoby czujnik odśrodkowy.

    > Kupiłem już wyłącznik podciśnieniowy z Malucha FL-a. Przerobię go
    > na regulowany albo dopasuję do skutera i będzie gitara ;-)

    Jeśli się nada, to tak. Ale w silniku chodzącym na biegu jałowym też
    jest całkiem spore podciśnienie w rurze ssącej.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-07-10 09:59:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Jul 2010 14:33:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Nie, nie mam (ale mam sąsiada, więc jestem uprzywilejowany). Myślałem
    >nie o powtarzaniu tej konkretnej technologii ze wszystkimi szczegółami,
    >ale o jakiejś makgajwerycznej improwizacji. Pasty i płytki mogą być
    >"nieodpowiednie", wystarczy jakaś membrana (raczej twarda) i naniesiona
    >na nią jakaś gnąca się warstwa przewodząca (może jakaś pasta do naprawy
    >grzałek na szybie). Jak ktoś ma czas i ma takie hobby, to może
    >poekperymentować.

    Oczywiscie, problem w tym ze w domowym laboratorium nie mam zadnej
    pasty, plytki ceramicznej itp.
    Najlatwiej chyba o membrane .. ze stalowej puszki po piwie i o piec -
    w domu kultury pewnie cos maja.

    ento_1_1_cinquecento_900_punto.html
    nik_map_sensor_100_kpa.html
    nik_cisnienia_opel_daewoo_renault.html

    >No to podobnie jak tych tanich tensometrycznych z membraną (guglnąłem,
    >bywają poniżej 100$).

    Niewykluczone ze w srodku jest tensometryczny, a nie monolotyczny
    krzemowy.

    >Nie, potrzebny jest pomiar podciśnienia w rurze ssącej względem atmosfery.

    Komputery samochodowe jakos sobie radza majac tylko MAP.

    J.

  • 16. Data: 2010-07-12 00:06:22
    Od: mechanik <j...@a...pl>

    Dnia 09-07-2010 o 20:12:18 PC <l...@w...pl> napisał(a):

    > Tak by?o kiedy?. Teraz elektronika dozuje olej w zale?no?ci od obrotów a
    > nie
    > w zale?no?ci od otwarcia przepustnicy. ?eby zachowaae smarowanie musze
    > odci?ae
    > iskre a nie paliwo.
    >
    > PC

    Elektronika dozuje olej? W jakim skucie? W tych co widziałem olej dozuje
    mała mechaniczna pompka napędzana od wału.

  • 17. Data: 2010-07-12 10:17:37
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Zico Simpli 2010.

    PC

  • 18. Data: 2010-07-24 19:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zalezy - przemyslowe kosztuja majatek, nieprzemyslowe sa trudniej
    > dostepne.
    >
    > Analogowy, monolityczny czujnik cisnienia kosztuja niewiele, ale
    > dostepnosc taka sobie.
    > Demontowac cisnieniomerze nadgarstkowe ?

    Uprzejmie donoszę, że widziałem dzisiaj w Lidlu miernik ciśnienia
    w oponach. Elektroniczny, z wyświetlaczem LCD, za 15 złotych. Nie
    wiem co tam wykorzystali do pomiaru, ale jak ktoś chce, to może
    niewielkim kosztem wiedzę zdobyć.

    --
    Jarek