  • Data: 2012-06-13 15:19:53
    Temat: Re: Szukam silnika do tdm'ki
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.06.2012 Jacot <jacot@bez_riders.pl> napisał/a:

    > Ojtam, Grzybol ma sporo racji, tyle ze ona niczego nie dowodzi.
    > Jednemu staje od razu jak trzeba, a drugiemu nie stanie nigdy, ludzie
    > maja rozne talenta.

    Nie ma czegoś takiego jak urodzony talent, niektórym na początku
    wychodzi lepiej innym gorzej, ale wszystko powyżej podstawowego
    poziomu osiąga się ciężką pracą. Owszem są tacy którym się nigdy nie
    uda, ale wynika to z tego że za młodu nie trenowali, a są już w wieku
    w którym nie da się zbyt wiele nauczyć.

    > Starozytni indianie mawiali, ze cwiczenie czyni mistrza.

    I dokładanie tak jest.

    > Na jednej z
    > moich stron byl dostepny artykul inz. Rychtera o akrobacji
    > motocyklowej opisujacy kilka podstawowych cwiczen dla polepszenia
    > panowania nad motorem. Mam intuicyjne przeczucie, ze 98% wspolczesnych
    > mistrzow kierownicy nie byloby w stanie 'z marszu' wykonac zadnego z
    > nich.

    Ale to wynika z braku szkolenia i doskonalenia umiejętności jazdy.

    Było o dawaniu na gumę przez początkującego i glebie. Jak ktoś kto
    nie panuje nad rolgazem i tylnym hamulcem ma w powtarzalny/przewidywalny
    sposób utrzymać sprzęta na kole? Może zalecisz koledze teraz poćwiczyć
    stoppie? Może się okaże że do tego ma talent? Albo niech spróbuje
    polatać bokiem.

    Czy jak się za pierwszym razem uda to może spokojnie zakładać że uda się
    zawsze? Jak ktoś najeździł się rowerem i motorowerem od małego, wiele
    razy próbował różnych ewolucji, to nie można go stawiać na równi z takim
    co to pierwszy raz.
    Po co wielu zupełnych amatorów trenuje w koło to samo skoro już wychodzi?
    http://www.youtube.com/watch?v=uf80mGO1t1w

    Sam widziałem jak kursant dał przypadkiem na gumę, wylądował szczęśliwie
    i nic się nie stało. I co z tego wynika? Żeby się z gumy wyjebać trzeba
    coś spieprzyć, albo musi być nierówno. Taki który wystartuje ze sprzęgła
    i skończy mu się gaz zanim się przykryje i nic głupiego nie zrobi ma
    sporą szansę wylądować szczęśliwie. Teraz znajdź takiego który bez
    treningu utrzyma motocykl w punkcie równowagi i będzie jechał.

    Obecnie sport jednoznacznie pokazuje że nie ma samorodnych talentów.
    Ci którym się udaje i coś osiągają zaczynali bardzo młodo i pracują
    bardzo ciężko. Kiedyś takie sztuki się zdarzały, ale tylko dlatego że
    poziom był zupełnie inny.

    --
    kakmaratgmaildotcom