  • 11. Data: 2010-05-04 23:31:31
    Temat: Re: Szukam malej, nagwintowanej tulei M2.5
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Yozwig" <j...@o...pl> wrote in message news:hrq7i2$n11$1@news.onet.pl...

    > Może i racja :)

    Produkcja masowa to nie rzeźbienie hobbystyczne w domu.
    To ma być szybko, sprawnie i tanio... Najlepiej wszystko
    robione przez maszyny z gotowych, standardowych elementów.

    > Po te podkładki trzeba... przyklejić :). Nie ważne,
    > czy do tuleji czy do płyty, czy w ogóle dać samoprzylepne :).

    Ha, ha, ha :-)

    > Wydaje się koledze. Są maszyny które szlifują od razu
    > wszyskie Tobie potrzebne.

    Niech sobie będą...
    Weź pod uwagę, że te 10mmetrowe kupiłem im na szpuli
    300 sztuk i mogli sobie wsadzić do maszyny montującej
    inne komponenty SMD na płytce...
    Ty mi doradzasz abym wziął taką szpulę, wyjął z niej te
    tulejki, i zaniósł szlifierzowi do warsztatu :-) Potem odebrał
    od niego, wszystkie dokładnie pomierzył suwmiarką, tak?
    I samodzielnie wsadził na płytki które wyszły z pieca
    i zalutował je lutownicą ręczną? :-) Brzmi to drogo...

    > Poza tym 0,5mm na 10cm
    > spokojowo można uzyskać przez ściśnięcie, np na prasie
    > hydraulicznej lub śrubowej :), tylko niestety trzebaby
    > wkręcić śrubki, żeby nie zniszczyć gwintu...

    I wszystko po to aby nie kupić gotowej tulejki o właściwej
    wysokości? Sorry, ale to jest druciarstwo...

    > A tak przy okazji ile kosztuje taka tuleja? Może bym
    > koledze zrobił? :)

    37 centów. Zrób mi 20 sztuk na próbę... I żeby wszystkie
    były takie same z dokładnością do 0,1mm i aby się ładnie
    w płytkę wlutowały - czyli najlepiej dostarcz mi je ocynowane :-)

  • 12. Data: 2010-05-04 23:59:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message

    > Dla warszatatu ślusarskiego obcięcie tych kilku tysięcy tulejek na tokarni
    > lub na szlifierce tarczowej to robota na 2-3 dniówki.

    Znalazłem gotowca:
    http://www.efcotec.com/product.asp?ser=98&ser1=132&p
    id=67

    Jeszcze nie znam ceny, ale się wkrótce dowiem...

    Dzięki wszystkim za pomysły, również te zwariowane ;-)

  • 13. Data: 2010-05-05 00:35:46
    Od: " Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
> [...]
    > I samodzielnie wsadził na płytki które wyszły z pieca
    > i zalutował je lutownicą ręczną? :-) Brzmi to drogo...

    No dobra, dobra... Kolega nas tu wprowadził w błąd
    i stopniowo z niego wyprowadził. Trza było od razu napisać
    o skali problemu... I naprawdę dziwię się, że takich
    podstawowych informacji ludzie nie podają.

    > 37 centów. Zrób mi 20 sztuk na próbę... I żeby wszystkie
    > były takie same z dokładnością do 0,1mm i aby się ładnie
    > w płytkę wlutowały - czyli najlepiej dostarcz mi je ocynowane :-)

    Dało by się. Myślę, że przy znacznej ilości wyszłoby
    trochę taniej (co zjadłaby przesyłka, bo to małe a ciężkie g.. ) ;).
    Ile tego docelowo ta firma by zjadła rocznie? :)

    --
    Yozwig

  • 14. Data: 2010-05-05 03:06:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Yozwig" <j...@o...pl> wrote in message news:hrqeh4$1ep$1@news.onet.pl...
> [...]
    > o skali problemu... I naprawdę dziwię się, że takich
    > podstawowych informacji ludzie nie podają.

    Od początku pisałem że szukam tulei 9.5mm a nie że szukam
    metod jak zrobić domowym sposobem z tulei 10mm tuleję 9.5mm.
    Nie mów mi że Cię wprowadziłem w błąd i te Twoje pomysły z prasą
    i zgniataniem nagwintowanych tulei były sensowne w kontekście
    mojego pytania, bo nie były :-)

    > Dało by się. Myślę, że przy znacznej ilości wyszłoby
    > trochę taniej (co zjadłaby przesyłka, bo to małe a ciężkie g.. ) ;).
    > Ile tego docelowo ta firma by zjadła rocznie? :)

    Robiłbyś to bez żadnego zysku przez następne 4-6 lat? :)
    No to altruiści istnieją na świecie!

  • 15. Data: 2010-05-05 04:44:42
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dla warszatatu ślusarskiego obcięcie tych kilku tysięcy tulejek na
    > tokarni lub na szlifierce tarczowej to robota na 2-3 dniówki.

    Obcinanie gotowych tulejek będzie zabiegiem bardzo pracochłonnym i
    kosztownym. Znacznie łatwiej wytoczyć tulejkę od początku. Raczej będzie
    to trwało pojedyncze godziny a nie dni.

    Paweł

  • 16. Data: 2010-05-05 19:14:26
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Robiłbyś to bez żadnego zysku przez następne 4-6 lat? :)
    > No to altruiści istnieją na świecie!

    Wiesz, to nie do końca tak.
    Po przeliczeniu wychodzi około 1PLN/szt. To nie jest mało, znam zakład
    który bez problemu w tej cenie się zmieści i to nawet z cynowaniem.
    Kłopot w tym, że odpalać produkcję dla przykładowo 1000szt to trochę
    nieopłacalne jest, a Ty pewnie nie potrzebujesz 1M rocznie. No i pytanie
    czy czekał byś 3 miechy aż cholerstwo przypłynie, bo na skrzydłach to
    nieopłacalne jak sądzę będzie.

    Pzd,
    __
    Irek.N.

  • 17. Data: 2010-05-07 22:59:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

> [...]
    > 3 miechy aż cholerstwo przypłynie, bo na skrzydłach to nieopłacalne jak

    Dzięki Irku, nie wiem czy widziałeś już mojego posta o gotowcu:

  • 18. Data: 2010-05-08 07:20:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dzięki Irku, nie wiem czy widziałeś już mojego posta o gotowcu:

    A tak, tak widziałem, poruszyłem tylko kwestię opłacalności produkcji
    takiegoż. Ostatnie zlecenie to gwint M5 zakończony sześciokątem, a dalej
    10mm jodełki na przewód. Przez całość otwór 2mm. Jednym słowem mosiężne
    przyłącze na wężyk. Przy 1000 sztuk zaproponowano mi 2PLN brutto.
    Czasami takie zlecenie wychodzi znacznie taniej niż elementy gotowe, tak
    jak w tym przypadku 2PLN kontra prawie 4PLN!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2010-05-08 12:06:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 May 2010 09:20:36 +0200, Irek N. wrote:
> [...]
    >10mm jodełki na przewód. Przez całość otwór 2mm. Jednym słowem mosiężne
    >przyłącze na wężyk. Przy 1000 sztuk zaproponowano mi 2PLN brutto.

    To moze byc zrobil futerka do malych wiertel ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-05-09 00:38:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > To moze byc zrobil futerka do malych wiertel ? :-)

    Technicznie proste, tylko ile sztuk i jakie?
    Już widzę problemy w dogadaniu jakiej średnicy oś będzie, jakie średnice
    wierteł, jaka trwałość (a co za tym idzie cena) i tak dalej...
    Pamiętam budowę frezarki na grupie, fiasko prawie totalne było.

    Miłego.
    __
    Irek.N.