  • 21. Data: 2010-11-16 19:32:57
    Temat: Re: Szukam jezdni/drogi ... minimum 20 km bez wiaduktów/linii WN/NN/etc
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 16:48:45 -0000, hants wrote:
    >Pewnie bedziesz wiedział - jak z dzikim campingowaniem i ogniskami w
    >Norwegii?
    >W Szkocji wolno prawie wszystko, w Anglii i Walii - praktycznie nic.

    Spytaj na pl.rec.sporty.zimowe - Gosia 'Blackone'

    Ale o ile pamietam meritum - w Norwegii turystytka dozwolona bez
    ograniczen. Nie wolno to posesji ogrodzic, jesli by mialo turystom
    przeszkadzac :)

    J.

  • 22. Data: 2010-11-16 20:07:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 00:11:53 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Poszukiwana droga, którą można polecieć 70 => 100 km/h
    >
    > Warunki:
    >
    > - brak drzew w skrajni (im dalej drzewa, tym lepiej)
    > - brak wiaduktów, mostów, linii wysokiego/niskiego napięcia
    > ponad tą jezdnią do wysokości 150 - 200 metrów

    Radziłbym sprawdzić Słowację...

    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2010-11-16 20:15:04
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    hants pisze:
    > "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message

    > Odcinek Thurso-Tongue - to i owszem, często uzywany, ale Tongue -
    > Altnaharra to malownicze pustkowie którego nie potrafię przyrównać do
    > niczego w Polsce. Nawiasem mówiąc - do tych zatoczek bardzo często można
    > sobie blisko podjechać, napompować łódeczkę i pływać do woli :-)

    Cała północna Szkocja jest cudna, mało uczęszczane asfalty.
    Odwiedziliśmy jeszcze Orkady, ciekaw jestem czy nadal jest tam
    korporacja taksówkowa z Polonezami z kierą po prawej stronie :-)

    Połaziliśmy także po niezwykle cudownych i dzikich górach po południe od
    Fort William, w stronę Glasgow

    > Pewnie bedziesz wiedział - jak z dzikim campingowaniem i ogniskami w
    > Norwegii?

    Co prawda kempingowaliśmy się na polach (w namiotach i domkach w
    zależności od deszczu) ale wiem, że dzikie kempingowanie jest dozwolone.
    Trzeba oczywiście się zachować i nie zostawić po sobie śladu. Niestety
    nie wiem jak sie ma sprawa palenia ognisk.

    > W Szkocji wolno prawie wszystko, w Anglii i Walii - praktycznie nic.

    Zawsze pozostaje kempingowanie na cudzym polu za zgoda właściciela.

    > Mamy dużą chrapkę na tę E6 w Norwegii. :-)

    Jak już tam jedziecie samochodem, to warto zaliczyć całą Norwegię z
    największymi fiordami, potem koniecznie Lofoty, cud nad cudy!

    Szczególnie pięknie za kołem polarnym w porze letniej, 24h na dobę jest
    jasno. Jak mi było mało rowerowania za dnia, wyskakiwałem jeszcze po
    kolacji na rundkę. Widok pomarańczowożółtego słońca o północy jest
    niezwykły.

    My największe fiordy odpuściliśmy, mieliśmy tylko kilka dni więc
    zrobiliśmy na rowerach 1200 km z Lofotów na Nordkapp.

    Ale z pewnością wrócę na rowerowanie do Norwegii. Największe fiordy i
    górzysta - centralna Norwegia czekają.

    > Teraz to wszędzie blisko :-)

    Jak ruszaliśmy busem z Nordkappu mając w perspektywie 1800 km z
    prędkością nie więcej niż 90 km/h to nie wydawało sie tak blisko.
    Dobrze, ze od Sztokholmu już frunęliśmy do Warszawy aeroplanem.

    Seco

    --
    Szukam pracy:
    http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

  • 24. Data: 2010-11-16 23:57:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Radziłbym sprawdzić Słowację...

    Nie chce mi się mandatów w EUR płacić ;)

    6008

  • 25. Data: 2010-11-17 07:31:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" napisal:
    > Nie chce mi się mandatów w EUR płacić ;)

    No to Egipt ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2010-11-17 10:13:02
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 16.11.2010 hants <m...@h...pl> napisał/a:
> [...]

    Tylko.... zabawę mogą popsuć renifery :D
    Droga wygląda tak:

    http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/59.html
    http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/207.html
    http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/258.html

    Ale tam się da :) Jeszcze w tych okolicach 93 do Alta już od terenów fińskich,
    przed i za przejściem granicznym. Przy samym Alta już fiord. Mniej więcej:

    http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/191.html

    > Pewnie bedziesz wiedział - jak z dzikim campingowaniem i ogniskami w
    > Norwegii?

    Można wszędzie, z resztą co 20km jest kamperowisko z wc, często ciepłą wodą,
    komercyjne kampingi też przystępne.

    > Mamy dużą chrapkę na tę E6 w Norwegii. :-)

    No i E69 też warto :)

    > Teraz to wszędzie blisko :-)

    6500km to nie tak blisko, a tam 80km/h i nie chcesz przyjąć mandatu :D
    Tu cała trasa: http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 27. Data: 2010-11-17 15:51:19
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > OK, widzę, że jest to duży problem we wskazaniu miejsca ;)
    >
    > Na holu nie będzie człowiek, a LATAWIEC ... faktem jest, że duży i
    > najprawdopodobniej "bogato wyposażony". Nie chcę rozpier*olić o jakiś
    > wiadukt sprzętu po prostu ... a potrzebuję pojechać dłużej niż 5 minut z
    > tym "plecaczkiem".

    I chesz jechać aż 100km/h???

    Normalny (duży) latwaiec to raczej przy 30km/h będzie już ciągnął mocno.
    Przy 40km/h (6 w skali Beauforta) sporo latawców traci stabilność Przy
    50-60km/h (7B) mało co chce jeszcze lecieć. 90-100km/h to 10B czyli
    sztorm, to wyrywa drzewa z korzeniami i o ile nie jest to australijski
    Nighthawk (taki latawiec typu delta, nie chodzi mi o latający sprzęt
    wojskowy) to widzę raczej sprzęt za 3,5kPLN walący prosto w ziemię po
    tym jak zdestabilizowany latawiec przejedzie do lotu nurkowego (typowe
    zachowanie -- zaczyna zataczać koła na holu i w końcu bam).

    Pamiętaj też że siła jaka działa na latawiec rośnie z kwadratem
    prędkości. Przy 100km/h będzie ok 11x więcej niż przy 30 chyba że
    latawiec drastycznie zmienia geometrię (jak rzeczony Nighthawk).

    pzdr
    \SK

  • 28. Data: 2010-11-18 01:54:40
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl> wrote in message
    b.com.pl...

    > Tylko.... zabawę mogą popsuć renifery :D

    Hmmm - wolę renifery niż te mamuśki:
    http://www.hants.toucansurf.com/P7020003.jpg

    > Droga wygląda tak:
    >
    > http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/59.html
    > http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/207.html
    > http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/pi/258.html

    Inaczej niż w Szkocji - duużo wyzsze klify

    > Tu cała trasa: http://nordkapp.4x4.kalisz.pl/

    Dzięki za linka

  • 29. Data: 2010-11-18 10:43:58
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 16-11-2010 o 00:11:53 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > - brak drzew w skrajni (im dalej drzewa, tym lepiej)
    > - brak wiaduktów, mostów, linii wysokiego/niskiego napięcia ponad tą

    Hm.. autostrada A1? Może się znajdzie odcinek bez wiaduktów, w sumie to ma
    92km, ruch też nie jest zbyt duży.

  • 30. Data: 2010-11-19 10:54:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 18.11.2010 hants <m...@h...pl> napisał/a:
    > "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl> wrote in message
    b.com.pl...

    > Hmmm - wolę renifery niż te mamuśki:
    > http://www.hants.toucansurf.com/P7020003.jpg

    Hehe mocne, widzę że północną część wyspy trzeba odwiedzić, jak tam z kempingowaniem?

    > Inaczej niż w Szkocji - duużo wyzsze klify

    Tzn w szkocji wyższe czy na E6?

    > Dzięki za linka

    Nie ma problemu. Jak się tam chcesz wybrać to mam sporo doświadczeń :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".