  • Data: 2009-04-15 19:12:59
    Temat: Re: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ad 1. Szybkozmienne pole EM oddziaływuje z atomami ośrodka nawet powyżej
    > ich częstotliwości rezonansowych (będących rzędu 10^16 Hz). Efektem tych
    > oddziaływań jest np. deformacja impulsu EM rozchodzącego się w ośrodku.
    > Jeśli ten impuls ma dostatecznie strome zbocza (a więc szerokie widmo
    > częstotliwościowe), to efektem tej deformacji jest pojawienie się w sygnale
    > EM tzw. prekursora Sommerfelda (drgania powyżej częstotliwości rezonansowej
    > atomów), potem prekursora Brillouina i wreszcie sygnału głównego. Tu
    > indukcja elektryczna D i natężenie pola elektrycznego E nie są ze sobą
> [...]

    Gwoli uzupełnienia 10^16 Hz czyli 10 mln Gigaherców czyli częstotliwości
    nie występujące w elektronice. Obecnie elektronika kończy się na 100Ghz
    i konia z rzędem temu kto potrafi wygenerować impulsy o tak szybkim
    narastaniu. Owszem można to wykonać w laboratorium ale nie słabiutkim
    telefonem działającym na 1,8GHz. Tak więc pole statyczne odpada ponieważ
    nie jest falą EM i odpadają impulsy o gigantycznych prędkościach
    narastania (ich pasmo ma harmoniczną porównywalną z rozmiarami atomu
    więc może oddziaływać), dla telefonu to byłaby ok. dziesięcio milionowa
    harmoniczna, pozostaje mit o szkodliwości.

    JanuszR