    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Szkło hartowane?
    Date: Thu, 21 Aug 2014 11:30:38 +0200

    On 2014-08-21 11:03, GAD Zombie wrote:

    > Widać, że takie super trwałe to nie jest, bo od upadków i uderzeń się
    > jednak tłucze, chociaż z pewnością lepiej, żeby to się tłukło niż
    > telefon.

    nic nie jest trwałe.
    Mozesz sobie jeszcze dokupic jakas pancerna obudowe na telefon -
    zwiekszajac jego rozmiary dwukrotnie - ale to chyba nie ma sensu ;)

    > Pytanie na ile to ochroni sam telefon w takim przypadku, bo jak
    > całość spada, to i szybka i telefon mogą się rozpieprzyć ;). Ale z
    > pewnością wydaje się to lepszym zabezpieczeniem na ekran niż folia.

    trwalszym od folii na pewno.
    Na jednym z testow gosc upuszcza GalaxyNote'a z Nillkinem z roznych
    wysokosci - ekranem na kafle - zero uszkodzen. Uderzanie mlotkiem
    uwazam juz za przesade, ale takie testy tez sa.

    Dodatkowo w codziennym uzywaniu masz zero sladow palcow na ekranie, a
    kazda ciecz po tym splywa - nawet wycierac nie trzeba.
    Ekran jest bardzo sliski - polozysz telefon ekranem do dołu na stole z
    pochyloscia np 3 stopnie (to jeszcze zalezy od powierzchni blatu stolu)
    - i zauwazysz jak telefon sam sie przesuwa w strone spadku :)

    > Może spróbuję za jakiś czas takie kupić, bo na razie mam folie.
    >
    > Z tego, co się na filmie wydaje, to jest lekko giętkie, nie całkiem
    > sztywne. Dobrze mi się wydaje?
    > A jak to się trzyma na ekranie? Podobno jest bez kleju. Czy w takim
    > razie w przypadku dociśnięcia tego do telefonu ręką i mocnego
    > przesunięcia palcami to się nie przesunie na powierzchni ekranu? Folia
    > jest trochę lepka, więc się nie przesuwa, chociaż może się odkleić na
    > krawędziach.

    nie dasz rady tego przesunąć reka, chocbys stanal na rzesach.
    Nie wiem jak z odklejaniem - nie probowalem i nie mam na chwile obecna
    takich planow.
    Szybka w kazdym razie dziala prawach adhezji - zrob sobie eksperyment z
    kawalkami szkla i np. kropelka wody miedzy nimi.

    Zresztą na filmiku miałeś komentarz - szkło jest tak gładkie, że b.mocno
    przylega do ekranu - stad istotne jest wczesniejsze usuniecie wszelkich
    zabrudzen czy pylkow z ekranu (w komplecie z szybka masz specjalne
    plastry zbierajace wszelkie smieci z ekranu)