  • 1. Data: 2020-12-04 13:29:26
    Temat: Szczotki z Aliexpress
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Ku informacji bardziej niż przestrodze.

    Nabyłem u skośnych naszych braci diody Schottky 80CPQ150PBF (2x40A/150V).
    Kupowałem je z pełną świadomością tego, że na 90% nie będą to produkty
    markowych wytwórców. :)
    Natomiast ważna była dla mnie cena <2PLN.
    Diody moim zdaniem mają zeszlifowane oryginalne napisy, po czym zostały
    pomalowane czarną farbą i wygrawerowano nowe napisy.
    Farba zmywa się pięknie acetonem, boki nie brudzą, czyli to nie obudowa
    się rozpuszcza.
    Obrazek:
    https://ae01.alicdn.com/kf/U410ee7ea76ff48bcaeeba283
    060b896cK.jpg

    Diody działają, niestety nie mam źródła 40A i pomierzyłem je tylko do 12A.
    I [A] U[V]
    1 0,537
    2 0,606
    3 0,653
    4 0,684
    5 0,707
    6 0,725
    7 0,739
    8 0,752
    9 0,764
    10 0,774
    11 0,785
    12 0,792

    Charakterystyka jest troszkę gorsza niż ma w papierach IRF ale nie jest
    tragiczna.
    Myślę, że diody powinny wytrzymać z 30A i dla mnie jest to wartość ok.

    Czy w Schottky da się zmierzyć napięcie przebicia złącza bez niszczenia
    diody, np. ograniczając prąd do zerowych wartości albo wnioskując to na
    podstawie prądu złącza przy zmianie napięcia wstecznego?
    U mnie napięcie pracy nie powinno przekroczyć 60V.

    Co do innych doświadczeń:
    - BQ25895 za 12 PLN z dostawą działa w ładowarce już z rok,
    - sterowniki bramki IGBT wyglądają na sprawne, choć na 10 sztuk mam
    cztery różne partie niektóre z 2012r,
    - chińskie tranzystory mocy HY4008W są ok. zmierzone Rds 2,7-2,75 mOhm
    przy 10A, deklarowane maksymalne 3,5 mOhm przy 100A.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2020-12-14 20:15:44
    Temat: Re: Szczotki z Aliexpress
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    Andrzej W. napisał(a):
> [...]
    >
    > Nabyłem u skośnych naszych braci diody Schottky 80CPQ150PBF (2x40A/150V).
    > Kupowałem je z pełną świadomością tego, że na 90% nie będą to produkty

    Uważaj bo jeszcze Cię pozwą:)
    https://www.dobreprogramy.pl/Apple-wygral-w-sadzie-z
    -prywatnym-serwisantem-iPhoneow-czyli-ekologia-po-ko
    rporacyjnemu,News,108205.html

    Jak nie patrzeć gościu sprowadzał podróbki.

  • 3. Data: 2020-12-14 20:37:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/12/2020 20:15, Mordoklejek Zygzakowaty wrote:
    > Uważaj bo jeszcze Cię pozwą:)
    > https://www.dobreprogramy.pl/Apple-wygral-w-sadzie-z
    -prywatnym-serwisantem-iPhoneow-czyli-ekologia-po-ko
    rporacyjnemu,News,108205.html

    Teraz to będzie wygladało tak, czarny ekran i:

    "Counterfeit schottky diode detected, serial ID mismatch error 0x739938,
    contact Apple Support or buy a new iPhone".

    Albo nawet prościej: instant brick.

    Nie, nie żartuje, może tylko lekko koloryzuję.