    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szczawnica -- Bóg wysłuchał moich modlitw ;)
    Date: Mon, 1 Sep 2014 01:40:57 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lu0689$dap$...@n...news.atman.pl.

    Trybun> Powiem tak, miałem na myśli tych spasionych proboszczów,
    Trybun> skądinąd wiem że są również wśród nich na swój sposób
    Trybun> uczciwi ludzie.

    > I ja wiem, że są, ale takich nie poznałem. :)

    Albo inaczej.

    Są, oczywiście, że są.

    Wśród drzew stał dom. ;)
    Pośrodku polany stał dom.

    To są poprawne konstrukcje.

    Zatem wśród zwyrodnialców mogą być ludzie porządni.

    Ale dom nie jest polaną i nie jest drzewem.

    -=-

    Jakże ksiądz może być człowiekiem porządnym, skoro pożąda
    cudzych (moich choćby) dóbr, odmawiając codziennie w pacierzu:

    -- nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego

    Jakże ksiądz może być człowiekiem porządnym, skoro
    sprzeciwia się uznawanemu przez siebie autorytetowi?

    -- Chrystus nakazuje podporządkowanie ,,osób duchownych'' władzom świeckim.
    -- Bóg ojciec nakazuje ludziom (i zwierzętom) rozmnażanie się.

    Księża mówią -- Chrystus nie ożenił się.
    A czy mówią, że Chrystus przyjął dobrowolnie
    wyrok z ludzkich/świeckich rąk? Mówią, a jednak
    hierarchia Kościoła nie jest podporządkowana
    władzom świeckim. Co gorsza -- nieraz biskupi
    narzucali swe rządy/panowanie władcom świeckim.

    Cerkwie nie uznają następcy Chrystusa -- patriarchowie są podporządkowani
    nie jednemu wspólnemu (nieomylnemu i świętemu z definicji) biskupowi, ale
    bezpośrednio Bogu. Cerkwie są autokefaliczne. No i batiuszkowie żenią się.

    -=-

    Dlaczego na początku XVII wieku Polacy utracili tron carów?
    Bo siłą/przemocą narzucali religię rzymską.

    Dlaczego upadła I Rzeczypospolita? (RON)
    Bo Książe na Wiśniowcu, (ługniach itd.) Rusin,
    zażyczył sobie koronacji syna, a koronę można
    było włożyć tylko na głowę rzymskiego katolika.

    Po domowej wojnie o kierunek modlitewny (prawosławni
    z prawej na lewą, a rzymscy z lewej na prawą) rozegrała
    się kolejna wojna o Miłość -- tym razem z miłym Bogu
    (Bogumiłem) z rodu Radziwiłłów... Zerwanie Unii, Potop
    Szwedzki, wyniszczenia...

    To skutki porządności Kościoła rzymskokatolickiego.

    Niejedyne! I wojna światowa, upadek kontynuatorki RON
    (utrata BEZ WALKI Mińska, ziem prawosławnych Białorusi
    i Ukrainy w obliczu wojen domowych szarpiących Rosją
    Radziecką) i II wojna światowa z jej holocaustem...

    Jak pisał Sienkiewicz:

    Miałaby Rzeczypospolita nie dwojga narodów, ale trojga...

    -=-

    Ostatni z Jagiellonów odchodzi bezpotomnie nie bez powodu.
    Od Jagiellonów zaczyna się upadek Krzyżaków, a Zygmunt August
    czynił starania zmierzające do budowy Polskiego Kościoła, jak
    Bóg przykazał poddanego Królowi Rzeczypospolitej Obojga Narodów
    nie biskupowi Rzymu.

    Ze starań syna Sforzy z Bari pozostała jedynie nazwa RON.
    Nie mogąc kontynuować dynastii, zamienił unię personalną
    na realną w parę lat przed swą śmiercią.

    -=-

    Gdy na przełomie lat 1920/1921 Rosja Radziecka rozrywana
    domowymi wojnami broczyła krwią niemal wszędzie na swym
    terytorium a Piłsudski nalegał na budowę federacyjnego
    państwa (wielonarodowego -- z wieloma równoprawnymi
    językami i równoprawnymi religiami) obejmującego kraje
    dawnej RON, Kościół zarządził rozbiór Ukrainy i Białorusi
    pomiędzy Polskę i ZSRR w nadziei polonizacji zagrabionych
    ziem oraz nadejścia kolejnej wojny, po której nadejdzie
    kolejna porcja do polonizowania...

    To była przedostatnia szansa na wolną Polskę.
    Ostatnią zmarnował Jan Paweł II. U progu swego
    życia odesłał Cerkwi rosyjskiej symboliczną
    ikonę na znak swej porażki.

    Kilka lat później niepozorny Putin wypowiedział publicznie
    wojnę biskupowi Rzymu, wręczając mu na oczach świata prezent
    w postaci... ikony. :)

    A mnie przez myśl przewędrowały pytania ironiczno-retoryczne:

    -- Nie było gniewu Bożego?
    Nie zawalił się świat?
    Papież wzrokiem gniewnym nie zabił?!
    Niebiosa nie rozdarły się?
    Nie było słychać surowego głosu Boga:

    To jest mój umiłowany papież -- i jego słuchajcie!!!

    Mnie na lekcjach religii uczono:

    Stań do dyspozycji Boga -- do Niego
    należy reszta, w tym Twoje zwycięstwo.

    Ale nawet później, gdy Kościół mnie doił, spowiednicy mówili to samo.

    Putin stanął do dyspozycji Boga. Nieco zmieszany, niepewny, ale stanął.
    Wydobył ciała marynarzy z wraku Kurska; dopomógł Rosjanom w złożeniu
    kwiatów Polakom pod Smoleńskiem; odwiedził osobiści Marię Komissarową;
    wysłał Białe konwoje do Donbasu; przygarnął Tajkę szalejącą niegdyś
    na skrzypcach; przygarnął skazanego na śmierć Janukowycza; nakarmił
    Białorusinów i dał im swoje wojsko...

    -=-

    Księża nie są porządni, ale pożądni. Pożadają cudzych dóbr.

    -=-

    Miałaby Rzeczypospolita tereny nie od Bałtyckiego Morza do
    moŻa, ale rozciągające się od środka Europy po krańce Azji,
    gdyby nie katolicyzowała i nie polonizowała przemocą; gdyby
    szanowała inne języki, inne alfabety, inne religie...

    Mniej krwi polałoby się, mniej byłoby zniszczeń i bylibyśmy
    dziś narodem wolnym, żyjącym bezpiecznie obok innych narodów.
    Węgry, Rumunia, Słowacy i Czesi, Bałtowie (Litwa, Łotwa
    i Estonia) Białorusini i Ukraińcy oraz Rosjanie... Żydzi,
    prawosławni, muzułmanie, protestanci, katolicy rzymscy
    i inni...

    -==-

    A tak? Trzeba wodę mielić młynkiem do kawy... ;)

    No... Ale ekumenizm by ucierpiał ;) -- nie powstałby mój
    Jednoosobowy Kościół Katolicki podporządkowany władzy
    świeckiej, jedynego obywatela mojego państwa. ;)

    [może i warto tracić dziesiątki milionów
    istnień ludzkich, aby ekumenizm rozkwitał]

    -=-

    Do niedawna gryzł mnie Kościół. Obecnie
    gryzie mnie (i kąsa) Tu Sprzedajny Komuch. ;)
    Bliska obecność wojsk Putina sprawiła, że
    nie obawiam się Kościoła.

    Niestety na złej pożywce urósł ów Tu Sprzedajny Komuch.
    Jest groźny jak zwierzę zagonione w pułapkę. Kąsa za
    sprawą swych podopiecznych -- takich jak Wojnar,
    Rudziński, Pogorzelski...

    Na 'białe' mówią 'czerwone' -- 'dyskiem' nazywają 'kręg'
    w kręgosłupie i bagatelizują wypukliny, nazywając je
    'dyskopatiami', niegroźnymi, powszechnymi...

    -- Czy on miał wstrząs mózgu?
    -- Tak.
    -- A co to znaczy?
    -- Otarcie paznokcia.
    Paznokieć jest matowy, łapie brud...
    Zwykła sprawa.

    Fajnie :) by było, gdyby protestujący rolnicy wylali
    w pałacach Urzędu Wojewódzkiego przywiezioną gnojówkę.

    http://www.bialystokonline.pl/wyzsze-odszkodowania-i
    -wiecej-odstrzalow-dzikow-rolnicy-protestuja-przed-u
    rzedem-wojewodzkim,artykul,79838,1,1.html

    Stopiłaby się z ,,lekarzem'' wybranym przez wojewodę -- Rudzińskim.

    To ten ,,lekarz'' wyjaśnił mi, że Tusk jest złym człowiekiem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'