eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySystemy automatyki stop/start › Re: Systemy automatyki stop/start
  • Data: 2018-09-14 18:53:56
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 14 września 2018 05:18:33 UTC-5 użytkownik T. napisał:
    > W dniu 2018-09-13 o 17:25, s...@g...com pisze:
    > > W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik
    p...@g...com napisał:
    > >> --A koszty przestoju?
    > >>
    > >> ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km jest
    kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie
    da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu,
    NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l
    > >
    > > https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
    > > Tu gostek tlumaczy co i jak.
    > >
    > > W praktyce jest to jakies 4%
    > > Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze
    byc warte schylenia sie.
    > >
    > > W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc
    jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile
    oszczedzaja.
    > >
    > > No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.
    > >
    > > Ale to raczej niezbyt duze roznice.
    > >
    > > W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy
    domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...
    > >
    >
    > Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło
    > zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość
    > prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą
    > sprawność.
    > Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do
    > samochodów.

    Od pewnego czasu z pewnym powodzeniem mamy KERS. I dziala calkiem ok.

    W praktyce ja nie widze problemu z systemami start/stop.
    Jak silnik cieply a rozrusznik uczciwy to bedzie dzialac i bedzie trwale.

    Kers zreszta tez niezbyt problematyczny bo to w praktyce dwa sprzegla, pare przelozen
    i tyle.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: