  • 21. Data: 2012-03-16 12:01:28
    Temat: Re: Symbian Belle -- nie taka znów rewelacja
    Od: to <t...@i...pl>

    begin atm

    > Potrzebujesz, ale na Symbianie mozesz sobie tylko o nich pomarzyc ;]
    > Powyzej narzekasz na beznadziejny zegarek i niewymiarowe widgety. Na
    > Androidzie molbys zainstalowac sobie jeden z kilkudzisieciu dostepnych
    > zegarkow w dowolnych wielkosciach, wyswietlanych informacjach z
    > mozliwoscia przypisania roznych funkcji tapnieciu na minuty czy godziny,
    > ogromna ilosc widgetow umozliwiajacych kontrole parametrow urzadzenia w
    > roznych wielkosciach i stylistyce.

    Ale ja nie chcę kilkudziesięciu, ja chciałbym jeden, działający
    normalnie, dostarczony z systemem. Nie jestem gimnazjalistą, który lubi
    przesiadywać godzinami konfigurując swojego Androida. Chciałbym system, w
    którym typowe narzędzia działają dobrze by default. Wydaje się, że
    funkcje stricte telefonu, kalendarz, zegarek, przeglądarka, klient e-mail
    odtwarzacz multimedialny to właśnie taki podstawowy zestaw. Kilka innych,
    mniej typowych rzeczy mogę sobie doinstalować.

    > Niby tak, podobnie jak z wymiana zarowki w samochodzie; robi sie to
    > rzadko ale jesli juz przychodzi do tego fajnie gdyby czynnosc ta byl
    > latwa i szybka.

    Nie rozumiem tego porównania. Jaka to dla mnie różnica czy instalując coś
    raz na miesiąc poczekam 15 sekund czy 5? I tak to się "samo" robi.

  • 22. Data: 2012-03-16 13:37:25
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-16 13:01, to wrote:
> [...]
    > odtwarzacz multimedialny to właśnie taki podstawowy zestaw. Kilka innych,
    > mniej typowych rzeczy mogę sobie doinstalować.

    Heh, ja tez wielu rzeczy oczekiwalbym po wiodacych producentach.
    Niestety sam widzisz jakie sa realia. Jedno dziala jak nalezy drugie
    kuleje lub tez "ulepsza" tak jak zegarek w Belle, wiele mozna o tym
    pisac. W tym wlasnie wypadku wybor umozliwia dobranie odpowiedniej
    aplikacji do swoich potrzeb.

    > Nie rozumiem tego porównania. Jaka to dla mnie różnica czy instalując coś
    > raz na miesiąc poczekam 15 sekund czy 5? I tak to się "samo" robi.

    Tego typu "kulawosci" Symbiana jest troche i ogolnie obraz tego systemu
    kiedy jest w czym wybierac na rynku nie wypada dobrze. Pewnie, masz
    racje, to nie jest realne utrudnienie (choc swego czsu bylo gdy Nokia
    sprezentowala kilka kobylastych gier po 100-200MB i wiecznosc trawa
    instalacja), no ale niezbyt dobrze swiadczy o systemie.

  • 23. Data: 2012-03-18 17:30:43
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 11-03-2012 o 13:28:17 to <t...@i...pl> napisał(a):

    > W internecie naczytałem się, jaka Belle jest super i jaki to krok milowy
    > w stosunku do Anny. Nie wiem, może jestem jakiś inny, ale jak dla mnie
    > Anna miała więcej plusów niż minusów niż Belle -- mimo wszystko. OK.
    > Belle ma może ładniejsze widżety. Może rzeczywiście w paru aplikacjach
    > poprawiono zawartość menu. Ale:
    >
    > - W Annie widżet zegarka zajmował 1/6 ekranu i zawierał jeszcze
    > informacje związane z profilem. Teraz zajmuje o połowę więcej, czyli
    > efektywnie 2/6. Czyli zajmuje 2x tyle miejsca i zawiera mniej informacji.

    Zgoda.

    > - W Annie widżet kalendarza zawierał dwie kolejne pozycje, w Belle
    > zawiera jedną, a zajmuje tyle samo miejsca. W dodatku nie wyświetlają się
    > zadania niewykonane z przeszłości. Tragedia. Może i wygląda ładniej, ale
    > co z tego? Spieprzyli to kompletnie.

    Zgoda.

    > - W Annie układ ekranu po zmianie wertykalny/horyzontalny samoczynnie się
    > przestawiał -- ikonki, widżety ustawiały się kolejno. W Belle dzieje się
    > to zgodnie z bliżej nieokreślonym algorytmem. Poukładasz sobie wszystko
    > wertykalnie, to horyzontalnie masz jakąś sieczkę. Tak, może sobie
    > poustawiać oddzielnie, tyle, że to 2x tyle roboty.

    Rany, a dla mnie to była rewelacja, że ktoś *wreszcie* wpadł na to, że
    mogę chcieć osobno poustawiać widgety w trybie landscape. W Desire Z
    rozwiązanie jest proste - taki sam układ w portrait i landscape i IMO to
    jest do kitu, wygląda strasznie sztucznie.

    > - W menu wpieprzyli wszystkie ikonki do jednego wora, wcześniej były
    > fajne katalogi. Podobno to jakieś usprawnienie (!). Ja się pytam -- dla
    > kogo? Dla szympansów? Co jest wygodnego we wpieprzeniu 100 ikonek w jedno
    > miejsce, jeszcze żeby się potrafiły uszeregować według częstotliwości
    > używania, ale nie, kompletny misz-masz.

    Można zrobić własne katalogi (tylko jeden poziom), acz mania wywalania
    wszystkiego na zewnątrz mnie irytuje - ajfon, Android, WP7, Windows 8. Co
    komu przeszkadzały katalogi? OK, niech lista wszystkich programów będzie
    domyślnym rozwiązaniem, ale chcę móc tworzyć hierarchię dowolnie
    zagnieżdżonych katalogów...

    > Więcej nie pamiętam, powyższe najbardziej wkurwiają. Kompletnie nie
    > rozumiem zachwytów nad Belle i nie wiem z czego wynikają. Mam nieodparte
    > wrażenie, że wynikają głównie z wyglądu widżetu zegarka i kalendarza, a
    > piszący recenzje nigdy dłużej nie używali ani Anny, ani Belle.

    Obszar powiadomień, zerżnięty z Androida, ale bardzo wygodny. Znacznie
    szybsze włączanie/wyłączanie Wifi/Bluetootha/trybu cichego. W moim
    przypadku ~czterokrotne wydłużenie czasu pracy na baterii.

    Wado-zaletą jest mniejszy zegarek w wygaszaczu; mniej wyraźny, ale też
    zżera mniej baterii (podobno).

    Wadą brak dokładnej informacji o stanie baterii (korzystam z Nokia Battery
    Monitor, ale instalowanego dodatkowo).

    Pozdrawiam -- Spook.