-
Data: 2018-08-06 20:37:42
Temat: Re: Sygnalizowanie zamiaru skrętu
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-08-05 o 21:51, Akarm pisze:
> Przeczytaj jeszcze raz moją uwagę, do której teraz się odniosłeś.
> Przypomnę, że chwaliłeś miganie w prawo podczas jazdy na wprost w
> sytuacji identycznej, jak na powyższym zdjęciu!
Oczywiście. W przypadku takim jak na w/w zdjęciu miganie w prawo ma
uzasadnienie gdy jeździmy w kraju kierowców pałających awersją do
używania gdziekolwiek kierunkowskazów. Popatrz sobie na ronda. Popatrz
też na zmianę pasa (głównie poza miastami) po zakończonym manewrze
wyprzedzania. O taksówkarzach nie wspomnę, bo oni mają własne, nikomu
nie znane zasady.
Owszem, jest to nadużyciem, ale zwiększa przekonanie kierowcy chcącego
jechać na wprost z podporządkowanej (z Chrzanowskiego w kierunku portu),
że nie pojedziemy jak typowy - czyli bez kierunkowskazów bo jestem na
drodze głównej. Stań sobie na podobnym skrzyżowaniu i popatrz jakie
kłopoty z włączeniem się do ruchu mają Ci z podporządkowanej. Boją się
iż jadący z naprzeciwka przetnie ich tor jazdy mimo iż nie sygnalizuje
takiego zamiaru. Nazwałbym to taką samą uprzejmością jak dawanie
sygnałów długimi światłami w stylu "mam pierwszeństwo ale przepuszczam
ciebie". Oba te zachowania są wbrew przepisom ale powszechnie są
rozumiane i akceptowane.
Wcale się nie dziwię obawom w/w oczekujących bo sam je mam. W końcu
jeśli doszłoby do kolizji, to sprawcą będzie właśnie ten, który włączył
się z podporządkowanej. Drugi uczestnik co najwyżej zapłaci za nie
używanie kierunkowskazów, jeśli w ogóle. Różnica w cenie będzie
drastyczna. Nawet jeśli policja będzie chciała uczciwie rozegrać temat,
to dużo łatwiej udowodnić wjazd z podporządkowanej pod koła komuś niż
nie włączenie kierunkowskazów. Pomijam już to, że niekoniecznie chce się
doprowadzić do stłuczki.
Owszem, jeśli byłaby tam ulica w prawo, to taka sygnalizacja jazdy na
wprost byłaby karygodna.
> Według mnie sygnalizowanie zamiaru skrętu w prawo kiedy jedzie się na
> wprost jest bardzo niebezpiecznym kretynizmem. Co pomyśli kierowca
> jadący ul. Tadeusza Wendy, który ma zamiar skręcić w lewo w
> Chrzanowskiego, kiedy trafi na takiego idiotę sygnalizującego skręt w
> prawo? Nieszczęście gotowe.
Nie rozumiem? Po pierwsze bardzo trudno byłoby mu zauważyć prawy
kierunkowskaz, a po drugie nawet jeśli byłby widoczny, to w czym to
cokolwiek komplikuje? Ten z prawej ma pierwszeństwo bo tak znak mówi,
niezależnie czy ma kierunkowskaz prawy włączony czy nie. Jedyna
hipotetyczna wątpliwość jaka mi do głowy przychodzi, to chęć
zaparkowania "migającego" auta na chodniku, ale wtedy też nie wiem, o
który odcinek chodnika chodzi więc i tak czekam aż tamten zniknie z
zasięgu mojego zderzaka.
Więc świetle powyższego: co ja bym pomyślał w tej sytuacji chcąc jechać
w lewo w Chrzanowskiego? Pomyślałbym: fajnie gościu, że informujesz
kierunkowskazem zamiary, co prawda ta informacja nic mi nie daje ale i
nie przeszkadza w niczym, lecz ten na podporządkowanej doceni to. Żółwik!
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.18 21:06 Akarm
- 07.08.18 08:52 Stefan
- 07.08.18 11:05 Jacek
- 07.08.18 12:16 Akarm
- 08.08.18 21:18 Marek S
- 08.08.18 21:52 Tom N
- 13.08.18 00:00 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=