    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Switch D-link i AP D-link się nie widzą
    Date: Thu, 15 Dec 2022 18:37:56 +0100

    On Thu, 15 Dec 2022 18:05:01 +0100, Marek wrote:

    > Wszystkie sposoby i możliwości z MDIX zawiodły. Okazało się, że
    > źródłem problemu jest tryb "client mode" AP. W tym trybie podłączony
    > bezpośrednio do laptopa jest widoczny, podłączony do jakiekolwiek
    > switcha "widzi" tylko laptopa podłączonego do tego switach'a a nie
    > widzi żadnych innych IP urządzeń z tej samej sieci na tym samym
    > switch'u. Nie rozumiem tego jak to możliwe.

    Cos mi skleroza podpowiada, ze to moze byc tryb umożliwiajacy
    podłącznie komputer tylko z Ethernetem, do sieci Wifi.
    Taka po prostu "karta wifi" podlaczona przez interfejs ethernet,
    czyli inną kartę.

    https://eu.dlink.com/uk/en/support/faq/access-points
    -and-range-extenders/what-do-the-modes-mean-on-my-ap

    Ale w tym trybie AP nie jest chyba Access Pointem ... sprawdzales,
    czy siec wifi z niego jest widoczna?

    Natomiast co by to mialo zmieniac w dzialaniu AP ...
    jakos sie zafiksowal na pierwszym MAC z ethernetu, i innych nie
    obslugiwał?
    Bo zasadniczo spodziewa sie wtedy tylko jednego komputera na kablu.
    Chociaz ... a czemu nie kilka?

    > Wszystkie urządzenia wraz z tym laptopem są w tej samej podsieci.
    > Wygląda było tak jakby włączenie konfiguracji "client mode" zapisalo
    > gdzieś na AP Mac zrodlowy komputera, z którego dokonano konfiguracji
    > (przez interfejs webowy AP) i po restarcie odpowiadał na arp *tylko*
    > z tego komputera. Dziw nad dziwy.

    Moze niekoniecznie, patrząc na powyzsze.
    Chyba musi po Wifi stosowac MAC komputera, bo jak mialby chocby ARP
    działać?

    Ale zeby go zapamiętał na stałe? Troche dziwne mi sie wydaje.

    No i powinienes móc sie dostac do niego z tego laptopa przez switch -
    chyba, ze tego nie probowałes.

    Pozostaje maly test - podlaczyc do jednego kompa, skonfigurowac,
    podlaczyc do drugiego kompa. I zobaczyc co wyjdzie przed restartem i
    po.

    poza tym w tym trybie powinien pchac w kabel wszystko co przychodzi
    po wifi ... no ale jesli nic sie do wifi nie podlączylo, to i nic nie
    pcha.

    J.