    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki ...
    Date: Fri, 10 Feb 2012 01:12:38 +0100

    > "Mario" jh1fin$sev$...@m...internetia.pl

    > Skąd te 28 groszy? Z pokazanej strony?

    Możesz sobie sprawdzić w opublikowanej decyzji prezesa Urzędu Regulacji
    Energetyki, albo na stronce dowolnego dostawcy energii. Stawka na 2012
    wynosi 0,28zł/kWh

    > Tego to już w ogóle nie pojmuję.

    Bo jest stawka zmienna - zależna od dostarczonej energii i stała -
    miesięczna wynosząca kilka zł/mc dla odbiorców indywidualnych. Kilka
    osób podaje ci aktualne ceny energii a ty nie przyjmujesz tego do
    wiadomości i upierasz się, że są dwa razy niższe. Ty w ogóle płacisz
    rachunki za energię czy tak sobie teoretyzujesz. Jeśli płacisz to po
    prostu popatrz na fakturę z energetyki.

    Wydaje mi się że znów teoretyzujesz. Kalkulację robiłem kilka lat temu i
    bardziej opłacalne było stosowanie CFL. Od tej pory ceny świetlówek
    znacznie spadły a ich żywotność wyraźnie wzrosła. Mam na myśli markowe
    żarówki jak Philips czy Osram. Z tymi drugimi mam mniej doświadczenia bo
    dopiero ostatnio zaczęli obniżać ceny i się nimi zainteresowałem.

    > W średnim mieszkaniu czy w domu wielopoziomywm?
    > IMO 2 waty na m*2 wystarczą do nieobijania się o przeszkody.

    > IMO bardzo jasno. Dla mnie starczy połowa tej mocy.
    > A do nieobijania się -- 24 waty żarówki wystarczą.

    > Notebook jest 10 razy szybszy od tego desktopa.

    Przy odpowiednim doborze notebooka i desktopa zapewne tak. Przy innym
    doborze zapewne desktop będzie 10 razy szybszy od notebooka

    > Netbook jest też znacznie szybszy od tego desktopa. :)

    No od desktopa zużywającego 40 Watów (i pochodzącego z 2004 roku)
    zapewne tak. Od mojego desktopa będzie znacznie wolniejszy. A od
    desktopa, który kupiłem synowi pewnie ze 20 razy wolniejszy.

    > Nie wiem, czy tablet będzie równie szybki i przydatny co desktop.

    Wątpię czy notebook będzie równie przydatny co desktop.

    > Smarfon -- będzie miał GPSa, więc będzie przydatniejszy. ;)
    > IMO ten ostatni ma inne zadanie do spełnienia niż komputer typu desktop
    > czy notebook.

    A komputer typu desktop może mieć inne zadania niż notebook.

    > Komputery będą coraz mniej energochłonne, ochoć
    > będą coraz szybsze i będą miały coraz większe dyski.
    > I będą pełniły te same funkcje, czy raczej te same plus nowe.

    > Ciepłe, wełniane rękawice -- czemu nie. ;)
    >

    > IMO przynajmniej na noc można mocno obniżyć temperaturę.
    > Ja kiedyś lubiłem +6°C w czasie snu.

    > Mniej wypadków. To chyba jasne. Nie o ekologię mi chodzi (ta
    > zapewne ucierpi w wyniku produkowania oświetlenia), ale
    > o jasność na drogach.

    Ale jeśli będzie mniej wypadków to ludzie nie będą się chcieli
    ubezpieczać i firmy ubezpieczeniowe będą miały mniej wpływów. W ogóle to
    dziwne podejście z szukaniem dojnych krów. Równie dobrze firmy od
    ubezpieczenia zdrowotnego powinny finansować bary ze zdrową żywnością
    żeby ograniczyć choroby serca. A banki powinny wspierać szkolnictwo bo
    wyedukowani obywatele nie będą w przyszłości rabusiami. Takich
    wydumanych pomysłów można sobie generować nieskończenie wiele.
    Gdyby takie rozwiązanie byłoby korzystne dla firm ubezpieczeniowych to
    już by dawno to wprowadziły. A jeśli trzeba by wprowadzać przy pomocy
    państwowego przymusu to zapewne nie byłoby to dla nich korzystne.

    --
    pozdrawiam
    MD