  • 11. Data: 2012-03-08 15:37:30
    Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
    > odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
    > oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
    > moze pogorszyc osiagi.

    Powiem wiecej - czytalem gdzies test swiec z rozdwojonym koncem elektrody
    zewnetrznej (taki jezyk weza). Rezultaty mialy byc zajebiste - szersza
    iskra=lepsze spalanie. Okazalo sie, ze kilka z testowanych maszyn tracilo
    drastycznie moc - po 1 - 2 konie.

    Znam teorie swiec wieloelektrodowych i zdaje sobie sprawe z ich dzialania i
    wad, ale mam jedno "ale". Moja MZ'ta (TS 250/1) zdecydowanie lepiej pali na
    4'ro elektrodowym boschu super 4, niz na jakiejkolwiek innej swiecy. Nie
    wiem czym to jest spowodowane, ale ta czteroektrodowa lepiej przepala
    nadmiar paliwa (mam gaznik z ETZ), kazda inna byla zalewana.

    Jak to wytlumaczyc?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 12. Data: 2012-03-08 15:37:57
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-03-08 15:39, Monster pisze:
    > Tu chodzi o świece dwuelektrodowe,

    Naprawdę?
    Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
    "centrum komory spalania i problemach"
    Tiepier poniał?

  • 13. Data: 2012-03-08 15:41:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-08 16:37, mk pisze:

    > Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
    > "centrum komory spalania i problemach"
    > Tiepier poniał?

    Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam, co miałeś na myśli.

  • 14. Data: 2012-03-08 17:11:04
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    > Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
    > "centrum komory spalania i problemach"

    Naprawde nie widzisz roznicy miedzy 1 swieca, ktora daje JEDNA iskre co raz
    na inna elektrode, a 2 swiecami, ktore daja w sumie DWIE iskry?

    My tutaj mowimy o jednej swiecy, jednej iskrze, w kazdym z cylindrow.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 15. Data: 2012-03-09 07:50:57
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 2012-03-08 09:36, Kuczu pisze:

    > Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
    > mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

    Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
    na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
    Ci nie wierze.

    > ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
    > komory spalania zawsze idealnie rownomiernie.
    No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
    zagadnienie.

    Na przyklad w silnikach z
    > dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
    > silnika.
    Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
    w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
    pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie
    jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
    wplywa na prace tegoz silnika.

    > Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
    > swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
    Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
    dwuelektrodowej?

    > Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
    > i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

    Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

> [...]
    > odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
    > oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej

    Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze. I jezeli
    mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
    zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
    watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)
    Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
    swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
    a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
    okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
    duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 16. Data: 2012-03-09 08:09:41
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-09 08:50, Grzegorz Rogala pisze:
    > Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
    > na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
    > Ci nie wierze.

    Ma znaczenie cos dodatkowego sterczacego z "sufitu" komory spalania.
    Linka nie podam bo nie chce mi sie szukac.

    > No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
    > zagadnienie.

    No wlasnie.

> [...]
    > pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie
    > jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze

    Niekoniecznie. TwinSparki maja swiece przesuniete na boki komory
    spalania. Zgodnie z Twoja teoria (ze umiejscowienie swiecy nie ma
    znaczenia, byle byla iskra) Na jednej swiecy tez bedzie dzialac bez
    problemu. A nie dziala.

    > Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
    > dwuelektrodowej?

    > Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

    Takie samo jak umieszczenie 2 mm precika w kanale dolotowym - zjebie
    powaznie proces napelniania.

    > Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze.

    Niekoniecznie. Dobre swiece jednoelektrodowe sa drozsze. A proces
    produkcji zwyklych jedno i wieloelektrodowych swiec nie jest bardziej
    kosztowny.

    > I jezeli mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
    > zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
    > watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)

    Ja wole miec platynowa lub irydowa droga swiece niz wieloelektrodowa.
    Okres uzytkowania tez bede mial dluzszy.

> [...]
    > okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
    > duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..

    A jakie przebiegi do wymiany swiec przewiduje producent Twojego motocykla ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X