-
11. Data: 2010-01-09 11:20:45
Temat: Re: Świece irydowe
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
AZ pisze:
> On 8 Sty, 22:16, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
>> O, to d ugo pracy ssania zale y od temperatury wiec?
>>
> A nie?
A nie. Hint: czy jak na rozgrzanym silniku wymienisz świece, to od nowa
włączysz ssanie? ;)
pozdr
DP
TL-S
-
12. Data: 2010-01-09 11:26:41
Temat: Re: Świece irydowe
Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>
Rafał VFR pisze:
> Iryd wg mojej wiedzy jest zdecydowanie twardzszy (elektroda) i taka świeca
> wg teorii powinna być zdecydowanie trwalsza, elektorda jest mniejszej
> średnicy (to też na +) no i odstęp elektrod na odpowiednim poziomie.
Właśnie zakupiłem na przyszły sezon do swojego XX'a (jednak zostaje u
mnie !) irydowe NGK CR9EHIX-9. Jak będzie z odpalaniem, pracą i
spalaniem opowiem w sezonie. Serwisówka podaje wymianę normalnych świec
CR9EHVX-9 co 24 tyś. km. Zastanawiam się w takim razie o ile można
(narazie teoretycznie) ten okres wydłużyć ??? Na opakowaniach chwalą się
trwałością 120tyś. km ale to raczej przy samochodowych obrotach...
--
Martec - Jelenia Góra
.:: CBR 1100XX
-
13. Data: 2010-01-09 11:51:26
Temat: Re: Świece irydowe
Od: Barnaba <p...@g...com>
On 9 Sty, 08:23, "Tytus" <t...@g...pl> wrote:
> Siemka
>
> *** Gdyby ktoś mógłby wytłumaczyć, byłbym wdzięczny :)
>
> Moj manual wyklucza inne...podobno w duzych V nie ma opcji.
Rowniez u mnie moge latac tylko na irydowych, czas zmienic, podobno
roznica z przejscia ze zuzytych na nowe jest kolosalna. Nie wiem, nie
znam sie, tak zaslyszalem :)
--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR
Zimowo Ski-Doo
-
14. Data: 2010-01-09 13:13:58
Temat: Re: Świece irydowe
Od: Kuczu <q...@g...com>
[]v[]artec pisze:
> Właśnie zakupiłem na przyszły sezon do swojego XX'a (jednak zostaje u
> mnie !) irydowe NGK CR9EHIX-9. Jak będzie z odpalaniem, pracą i
> spalaniem opowiem w sezonie. Serwisówka podaje wymianę normalnych świec
> CR9EHVX-9 co 24 tyś. km. Zastanawiam się w takim razie o ile można
> (narazie teoretycznie) ten okres wydłużyć ??? Na opakowaniach chwalą się
> trwałością 120tyś. km ale to raczej przy samochodowych obrotach...
Blad. EHVX to nie sa normalnee swiece. To sa swiece platynowe. Firma NGK
juz od jakiegos czasu nie produkuje serii Platinum gdyz zastapila ja
wlasnie seria Iridium. Tak wiec irydowe EHIX sa jak najbardziej
odpowiednie i zalecane jako zamiennik do serii EHVX. I nic sie w
trwalosci i oszczednosci nie zmieni. Normalne swiece w tej cieplocie to
CR9E.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
15. Data: 2010-01-10 19:00:29
Temat: Re: Świece irydowe
Od: Ozz <o...@t...pl>
Maciej Litwiniuk pisze:
> Witam,
>
> tak przeglądam sklepy moto, trafiłem na świece i mnie uderzyła różnica
> cenowa pomiędzy zwykłymi, a irydowymi (irydowe są jakieś 4x droższe).
>
> Pytanie brzmi - w czym irydowe są lepsze (bo ponoć są). I czy w ogóle
> jest sens kupować takowe. Pytanie raczej teoretyczne (nie mam zamiaru
> przepłacać), ale trochę mnie to intryguje. W marketingowych przekazach
> można znaleźć informacje, że polepszają spalanie, a zatem
> przyspieszenie, moc, itd. Bullshit, wiem. Ale wciąż ta różnica cenowa
> nie daje mi spokoju.
>
Teorie google Ci poda.
W praktyce po wymianie na irydowe zaobserwowalem, ze przy zimnym silniku
szybciej moglem wylaczyc ssanie. Jezdzilem do polowy grudnia przy
temperaturach 0-5 stopni i rano jadac do pracy byly mniejsze problemy z
nierowna praca silnika na pierwszych kilometrach. Spalanie na trasie
spadlo srednio o pol litra.
Roznica w cenie byla dwukrotna, za standardowe placilem 25-30zl za
sztuke, za irydowe bodajze 58zl za jedna.
Ozz
-
16. Data: 2010-01-11 10:09:03
Temat: Re: Świece irydowe
Od: AZ <a...@g...com>
On 2010-01-09, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
> AZ pisze:
>> On 8 Sty, 22:16, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
>>> O, to d ugo pracy ssania zale y od temperatury wiec?
>>>
>> A nie?
>
> A nie. Hint: czy jak na rozgrzanym silniku wymienisz świece, to od nowa
> włączysz ssanie? ;)
>
Dobra sie trochę zagalopowałem ;-) Byc moze działa to w sposob - irydowe
przyczyniaja sie do lepszego/efektywniejszego spalania mieszanki co w
rezultacie przyczynia sie do szybszego nagrzewania silnika? Albo inaczej
stabilniejsza praca swiecy pozwala zimnemu silnikowi chodzic na nizszych
obrotach/bez ssania?
--
Artur
ZZR 1200