eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiece irydoweRe: Świece irydowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Vir <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Świece irydowe
    Date: Fri, 08 Jan 2010 21:58:50 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <hi86ac$roa$1@news.onet.pl>
    References: <hi843v$8nk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-123-106.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1262984332 28426 81.190.123.106 (8 Jan 2010 20:58:52 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Jan 2010 20:58:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hi843v$8nk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:616231
    [ ukryj nagłówki ]



    > Gdyby ktoś mógłby wytłumaczyć, byłbym wdzięczny :)
    >
    > Pozdrawiam,

    za skutery.net:

    "Za pojazd testowy posłużyła moja Suzuki GSX600F. Motocykl nie pierwszej
    młodości, szczególnie wrażliwy na jakość świec i problemy związane z
    nieosiąganiem właściwej temperatury świec.
    Po wymianie świec na irydowe co ciekawe obrotomierz wskazywał obroty
    biegu jałowego równe o 0,1 tys/min. Niby niewielka różnica, ale jednak
    słyszalnie wpływająca na kulturę pracy silnika. Ponadto wskazówka
    obrotomierza nawet nie drgnęła podczas pracy na biegu jałowym.
    Rewelacyjnie świece sprawowały się także podczas uruchomienia zimnego
    silnika. Nie tylko silnik zaskakuje za dotknięciem rozrusznika nawet po
    zimnej nocy, ale drastycznie skrócił się potrzebny czas pracy silnika na
    ssaniu do unormowania się obrotów. Według naszych pomiarów Suzuki
    potrzebowała na fabrycznych świecach (standardowa świeca NGK
    dwuelektrodowa) około 3:30 min pracy silnika na ssaniu do osiągnięcia
    równej pracy silnika i wyeliminowania problemów przygasania. Po wymianie
    na świece irydowe, przy takich samych warunkach termicznych otoczenia
    silnik wyrównywał pracę na biegu jałowym po zaledwie 30 sekundach pracy
    na włączonym ssaniu. Silnik nie miał także skłonności do duszenia się
    przy szybszym dodaniu gazu na pierwszych metrach jazdy.
    Testowy pomiar wykonaliśmy na odcinku równym 1.000 km. Najbardziej
    interesowała nas różnica w spalaniu i wpływ ,,kosmicznych" świec na
    dynamikę motocykla.
    O ile podczas ubiegłorocznego testowania magnetyzerów różnica w spalaniu
    była na granicy błędu statystycznego, to w przypadku świec irydowych
    różnica wystąpiła całkiem spora.
    Uśredniając wyliczenia spalanie spadło o 9% (wyniki spalania:
    5,4l-100km, 5,2l-100km, 5,6l-100km; przeciętny poziom spalania na
    standardowych świecach 6l-100km) - czyli więcej niż obiecywał producent!
    Rozczarował nas jednak wpływ ,,irydówek" na dynamikę motocykla. Pomiar
    przyspieszenia od 0 - 100 km wyniósł praktycznie tyle samo co przy
    standardowych świecach (5,8s do 100km/h - irydowe; 5,9s do 100km/h -
    fabryczne). Odczuwalna poprawa dynamiki występowała dopiero w górnym
    zakresie obrotów (od 8 tys obrotów).
    Na koniec, po przejechaniu testowego dystansu 1.000 km oceniliśmy stan
    świecy. Elektroda pozostała idealnie czysta, bez żadnych śladów
    okopcenia, nagaru czy innych zanieczyszczeń.
    Czy warto zainwestować w NGK Iridium?
    Odpowiadając sobie na to pytanie musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim
    to jak używasz jednośladu i czy zależy Ci nawet na drobnej poprawie
    osiągów. Świece nie należą do tanich i mimo ich dłuższej żywotności
    stanowią większy wydatek. Na pewno nie można kwestionować ich
    pozytywnego wpływu na kulturę pracy silnika, zmierzoną mniejszą
    konsumpcję paliwa i nieco lepszą dynamikę w górnym zakresie obrotów. Czy
    w takim razie stosować je tylko do maszyn po ekstremalnych
    modernizacjach? Nie - praktyka pokazuje, że na Zachodzie świece te
    stosowane są z dużym powodzeniem jako podstawowe wyposażenie fabrycznych
    pojazdów. W standardowym skuterze przynią się dużo lepiej do poprawy
    osiągów niż np. filtr stożkowy, a cenowo stanowią podobny wydatek.
    Zadbajmy więc o to, aby cylinder naszego jednośladu miał zdrowe i
    nowoczesne ,,serce zapłonu"."


    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: