-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Vir <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Świece irydowe
Date: Fri, 08 Jan 2010 21:58:50 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 62
Message-ID: <hi86ac$roa$1@news.onet.pl>
References: <hi843v$8nk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-123-106.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1262984332 28426 81.190.123.106 (8 Jan 2010 20:58:52 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Jan 2010 20:58:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hi843v$8nk$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:616231
[ ukryj nagłówki ]
> Gdyby ktoś mógłby wytłumaczyć, byłbym wdzięczny :)
>
> Pozdrawiam,
za skutery.net:
"Za pojazd testowy posłużyła moja Suzuki GSX600F. Motocykl nie pierwszej
młodości, szczególnie wrażliwy na jakość świec i problemy związane z
nieosiąganiem właściwej temperatury świec.
Po wymianie świec na irydowe co ciekawe obrotomierz wskazywał obroty
biegu jałowego równe o 0,1 tys/min. Niby niewielka różnica, ale jednak
słyszalnie wpływająca na kulturę pracy silnika. Ponadto wskazówka
obrotomierza nawet nie drgnęła podczas pracy na biegu jałowym.
Rewelacyjnie świece sprawowały się także podczas uruchomienia zimnego
silnika. Nie tylko silnik zaskakuje za dotknięciem rozrusznika nawet po
zimnej nocy, ale drastycznie skrócił się potrzebny czas pracy silnika na
ssaniu do unormowania się obrotów. Według naszych pomiarów Suzuki
potrzebowała na fabrycznych świecach (standardowa świeca NGK
dwuelektrodowa) około 3:30 min pracy silnika na ssaniu do osiągnięcia
równej pracy silnika i wyeliminowania problemów przygasania. Po wymianie
na świece irydowe, przy takich samych warunkach termicznych otoczenia
silnik wyrównywał pracę na biegu jałowym po zaledwie 30 sekundach pracy
na włączonym ssaniu. Silnik nie miał także skłonności do duszenia się
przy szybszym dodaniu gazu na pierwszych metrach jazdy.
Testowy pomiar wykonaliśmy na odcinku równym 1.000 km. Najbardziej
interesowała nas różnica w spalaniu i wpływ ,,kosmicznych" świec na
dynamikę motocykla.
O ile podczas ubiegłorocznego testowania magnetyzerów różnica w spalaniu
była na granicy błędu statystycznego, to w przypadku świec irydowych
różnica wystąpiła całkiem spora.
Uśredniając wyliczenia spalanie spadło o 9% (wyniki spalania:
5,4l-100km, 5,2l-100km, 5,6l-100km; przeciętny poziom spalania na
standardowych świecach 6l-100km) - czyli więcej niż obiecywał producent!
Rozczarował nas jednak wpływ ,,irydówek" na dynamikę motocykla. Pomiar
przyspieszenia od 0 - 100 km wyniósł praktycznie tyle samo co przy
standardowych świecach (5,8s do 100km/h - irydowe; 5,9s do 100km/h -
fabryczne). Odczuwalna poprawa dynamiki występowała dopiero w górnym
zakresie obrotów (od 8 tys obrotów).
Na koniec, po przejechaniu testowego dystansu 1.000 km oceniliśmy stan
świecy. Elektroda pozostała idealnie czysta, bez żadnych śladów
okopcenia, nagaru czy innych zanieczyszczeń.
Czy warto zainwestować w NGK Iridium?
Odpowiadając sobie na to pytanie musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim
to jak używasz jednośladu i czy zależy Ci nawet na drobnej poprawie
osiągów. Świece nie należą do tanich i mimo ich dłuższej żywotności
stanowią większy wydatek. Na pewno nie można kwestionować ich
pozytywnego wpływu na kulturę pracy silnika, zmierzoną mniejszą
konsumpcję paliwa i nieco lepszą dynamikę w górnym zakresie obrotów. Czy
w takim razie stosować je tylko do maszyn po ekstremalnych
modernizacjach? Nie - praktyka pokazuje, że na Zachodzie świece te
stosowane są z dużym powodzeniem jako podstawowe wyposażenie fabrycznych
pojazdów. W standardowym skuterze przynią się dużo lepiej do poprawy
osiągów niż np. filtr stożkowy, a cenowo stanowią podobny wydatek.
Zadbajmy więc o to, aby cylinder naszego jednośladu miał zdrowe i
nowoczesne ,,serce zapłonu"."
--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.10 21:09 AZ
- 08.01.10 21:10 AZ
- 08.01.10 21:16 Don Pedro
- 08.01.10 21:25 Leszek Karlik
- 08.01.10 21:35 AZ
- 09.01.10 07:23 Tytus
- 09.01.10 10:45 Piotr Klimek
- 09.01.10 10:48 Rafał VFR
- 09.01.10 11:20 Don Pedro
- 09.01.10 11:26 []v[]artec
- 09.01.10 11:51 Barnaba
- 09.01.10 13:13 Kuczu
- 10.01.10 19:00 Ozz
- 11.01.10 10:09 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy