  • Data: 2023-10-28 20:13:35
    Temat: Re: Światło na klatce schodowej zdalnie
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, October 28, 2023 at 2:42:07 a.m. UTC-5, PeJot wrote:

    > Być może, nie sprawdzałem jeszcze jak jest zorganizowane oświetlenie na
    > klatce. Puszki są dostępne, pewnie znajdzie się i L i N. Chodzi o
    > zasilanie cz. odbiorczej i wykonawczej ?

    Slabo to widze.
    Jak zrobisz tam sobie w puszce odpowiednio to moze jakiegos sasiada wkurzac i
    spoldzielni ponarzeka.

    Musisz miec cos co:

    Utrzyma aktualna funkcjonalnosc - wlaczanie swiatla wlacznikiem schodowym.
    Doda ci mozliwosc wlaczenia swiatla zdalnie.

    Szukaj czegos co sie da wstawic do puszki z wlacznikiem schodowym.

    To cos powinno miec przekaznik zwierajacy zasilanie do tej jednej zarowki (moze sie
    okazac ze nie ma jak i trzeba zapalic wszystkie - czyli potrzeba przynajmniej 5A
    przekaznik.
    Plus mozliwosc bycia zasilanym z sieci (zakladam ze masz tam 240V a nie 24...)

    Do zrobienia na jakims arduino ale fabrycznych takich nie widzialem.

    Nie wiem jak sa robione uklady na klatkach, moze przelacznik jest podpiety do pionu i
    tam w skrzynce na klatce jest mozliwosc wpiecia sie. Ale naszykuj sie ze jak tam cos
    zostawisz to elektryk moze odmontowac jako nieznane.

    Jak chcesz prosto i bez problemowo to naklej listwe ledow na futryne nad drzwiami i
    zasil ze srodka.
    Tego ci raczej nikt nie zerwie w majestacie prawa.