  • 21. Data: 2009-08-04 13:31:33
    Temat: Re: Światło na działce bez prądu
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Mirek"

    > Jak się nie boisz, że ktoś to gwizdnie to zainwestuj w panel
    > fotowoltaiczny plus regulator ładowania. Moc musisz obliczyć jaka
    > będzie potrzebna, choć jak piszesz, że może się ładować 2 tygodnie, to
    > wystarczy panel 5-10W

    lampka gazowa turystyczna, np:
    http://www.nokaut.pl/oferta/lampa-turystyczna-gazowa
    -cadac-auto-trek.html
    *** blad ***

  • 22. Data: 2009-08-04 15:22:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jak się łączy diody równolegle bez rezystorów, to się różnice widzi...

    Ale jakie to ma znaczenie?
    Rozbieżność charakterystyk zawsze jakaś jest, zwłaszcza w zakresie
    niewielkich prądów.
    Ja mówię o stabilnośći parametrów w czasie - co mi z diodek, które
    zaczynają mrugać albo świecą o połowę słabiej po kilku dniach?

    Mirek.

  • 23. Data: 2009-08-04 15:30:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Tuesday, August 4, 2009, 5:22:29 PM, you wrote:

    > Ale jakie to ma znaczenie?

    Bardzo istotne. Jesli tego nie rozumiesz, to nie dziwią mnie problemy
    poniżej.

> [...]
    > Ja mówię o stabilnośći parametrów w czasie - co mi z diodek, które
    > zaczynają mrugać albo świecą o połowę słabiej po kilku dniach?

    Łącz poprawnie diody i nie przeciążaj ich - skończą się takie problemy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2009-08-04 16:36:09
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bardzo istotne. Jesli tego nie rozumiesz, to nie dziwią mnie problemy
    > poniżej.

    Gdzie ja napisałem o łączeniu równolegle?? Diody do testów łączyłem jak
    należy, każda dostała swój rezystor i swoje 30mA jak w katalogu.

    Równolegle są łączone np w podświetlaczach od LCD - można tak oczywiście
    jak mają w miarę jednakową temperaturę, ale właśnie wtedy widać
    rozbieżności charakterystyk - dajesz minimalne napięcie - jedne
    zaczynają już przewodzić i świecić, inne nie. Myślałem, że chcesz coś
    mądrego napisać o tym, dlatego odpowiedziałem, ale widzę że to był błąd.

    > Łącz poprawnie diody i nie przeciążaj ich - skończą się takie problemy.

    Zawsze miło być docenionym.

    Mirek.