-
Data: 2012-07-21 14:02:43
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21.07.2012 12:52, Tom01 pisze:
> W dniu 20.07.2012 23:44, Andrzej Lawa pisze:
>> Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
>> wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?
>>
>> A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.
>
> Mocy?
Mocy.
> O mocy mówimy wówczas kiedy jest przepływ prądu. A prąd jest
A co, nie ma?
> wprost proporcjonalny do obciążenia. Nie ma więc czegoś takiego jak
> nadmiar mocy, gdyż prądnica produkuje jej tyle ile wynika z
> rezystancji/impedancji obciążenia.
Jest nadmiar. Dla uproszczenia: podłączasz na wyjściu jedną żarówkę i
nie dajesz regulatora. Kręcisz coraz szybciej. Żarówka świeci się coraz
jaśniej - produkowana jest coraz większa moc. W którymś momencie ta moc
będzie na tyle duża, że szlag trafi żarnik. To jest właśnie ten nadmiar
produkowanej mocy.
> Zapewne pisząc o "nadmiarze" mocy, ma Pan na myśli za wysokie napięcie,
> które rzeczywiście jest zależne od prędkości obrotowej. Istnieje zatem
I od obciążenia na wyjściu. Uzwojenia alternatora też mają swoją
rezystancję, więc jak zewrzesz mu wyjście (dla uproszczenia czymś o
pomijalnym oporze), to na wyjściu napięcie będzie zero, a cała moc
wydzieli się na uzwojeniu w postaci ciepła.
> niebezpośredni związek między napięciem a mocą, ale moc to iloczyn prądu
> i napięcia, czyli przy produkowanej wiekszej wartości siły
> elektromotorycznej, prąd będzie mniejszy zgodnie z prawem Ohma. Problem
> w tym że niektóre odbiorniki nie "lubią" za wysokiego napięcia, stąd
Teraz zastanów się, dlaczego nie lubią. Co się dzieje z np. żarówką,
której podasz zbyt wysokie napięcie i dlaczego
> konieczność jego regulacji. Napięcia, nie mocy.
Z tym że redukowanie napięcia w typowo "motocyklowych" instalacjach
polega na "sztucznym" zwiększaniu obciążenia.
Podsumowując: przeczytałeś sobie wstęp do podręcznika, nie raczyłeś
nawet rzucić okiem na schemat regulatora, a teraz pierdolisz głupoty i
wychodzisz na przemądrzałego ignoranta.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.12 14:05 Andrzej Lawa
- 21.07.12 14:33 Andrzej Lawa
- 21.07.12 14:41 Tom01
- 21.07.12 14:44 Ivam
- 21.07.12 14:46 Tom01
- 21.07.12 14:51 Kuba \(aka cita\)
- 21.07.12 14:51 Ivam
- 21.07.12 14:53 Kuba \(aka cita\)
- 21.07.12 14:53 Tom01
- 21.07.12 14:55 Tom01
- 21.07.12 15:07 Tom01
- 21.07.12 15:08 Andrzej Lawa
- 21.07.12 15:13 Andrzej Lawa
- 21.07.12 15:15 Marcin N
- 21.07.12 15:19 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=