eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Data: 2012-07-21 14:02:43
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21.07.2012 12:52, Tom01 pisze:
    > W dniu 20.07.2012 23:44, Andrzej Lawa pisze:
    >> Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
    >> wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?
    >>
    >> A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.
    >
    > Mocy?

    Mocy.

    > O mocy mówimy wówczas kiedy jest przepływ prądu. A prąd jest

    A co, nie ma?

    > wprost proporcjonalny do obciążenia. Nie ma więc czegoś takiego jak
    > nadmiar mocy, gdyż prądnica produkuje jej tyle ile wynika z
    > rezystancji/impedancji obciążenia.

    Jest nadmiar. Dla uproszczenia: podłączasz na wyjściu jedną żarówkę i
    nie dajesz regulatora. Kręcisz coraz szybciej. Żarówka świeci się coraz
    jaśniej - produkowana jest coraz większa moc. W którymś momencie ta moc
    będzie na tyle duża, że szlag trafi żarnik. To jest właśnie ten nadmiar
    produkowanej mocy.

    > Zapewne pisząc o "nadmiarze" mocy, ma Pan na myśli za wysokie napięcie,
    > które rzeczywiście jest zależne od prędkości obrotowej. Istnieje zatem

    I od obciążenia na wyjściu. Uzwojenia alternatora też mają swoją
    rezystancję, więc jak zewrzesz mu wyjście (dla uproszczenia czymś o
    pomijalnym oporze), to na wyjściu napięcie będzie zero, a cała moc
    wydzieli się na uzwojeniu w postaci ciepła.

    > niebezpośredni związek między napięciem a mocą, ale moc to iloczyn prądu
    > i napięcia, czyli przy produkowanej wiekszej wartości siły
    > elektromotorycznej, prąd będzie mniejszy zgodnie z prawem Ohma. Problem
    > w tym że niektóre odbiorniki nie "lubią" za wysokiego napięcia, stąd

    Teraz zastanów się, dlaczego nie lubią. Co się dzieje z np. żarówką,
    której podasz zbyt wysokie napięcie i dlaczego

    > konieczność jego regulacji. Napięcia, nie mocy.

    Z tym że redukowanie napięcia w typowo "motocyklowych" instalacjach
    polega na "sztucznym" zwiększaniu obciążenia.

    Podsumowując: przeczytałeś sobie wstęp do podręcznika, nie raczyłeś
    nawet rzucić okiem na schemat regulatora, a teraz pierdolisz głupoty i
    wychodzisz na przemądrzałego ignoranta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: