  • 71. Data: 2010-07-04 14:33:59
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 22:05:07 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie kazdy ma w głowie rozklad wszystkich numerków dróg krajowych, nazw
    > miejscowosci, dzielnic aby wiedzieć gdzie skręcić.

    No i?

    > Ale cała ironia w tym, ze bardzo czesto przebijanie się przez gop jest
    > szybsze od jego omijania. Trzeba wiedziec jak w niego wjechać i o
    > której. A to wiedza miejscowa i nie do konca zgodna z zielonymi tablicami.

    To prawda. Ja wiem, i wspomagają się nawigacją omijam. Warszawę,
    Częstochowę tak samo :D

    --
    ___________ (R)

  • 72. Data: 2010-07-04 15:24:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 14:32:22 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >Wybacz, ale pierdzielisz.

    Ta jest - mozna odszukac w archiwum jak narzekalem na oznakownaie
    Slaska :-)

    >GPS to nie tylko nawigacja. To przede wszystkim mapa. Niekiedy bardzo
    >ułatwiająca życie. Bez takowej można było objechać, ale albo w miarę
    >głównymi drogami, albo też jeśli miało się fuksa.
    >Dzięki mapie jaką mam w GPS-ie moge teraz takie numery odstawiać, jakie
    >wcześniej mógłbym robic mając ze sobą komplet map danego rejonu w skali
    >1:25000...

    Nawet na takiej mapie nie widac czy w danym miejscu jest zjazd z
    autostrady czy nie [choc powinno byc widac], czy nie ma zakazu wjazdu,
    no i trzeba doswiadczonego pilota z drugim licznikiem kilometrow, zeby
    dobrze poprowadzil.

    J.

  • 73. Data: 2010-07-05 17:08:57
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-04 15:24, J.F. wrote:
> [...]
    > autostrady czy nie [choc powinno byc widac], czy nie ma zakazu wjazdu,
    > no i trzeba doswiadczonego pilota z drugim licznikiem kilometrow, zeby

    25-tka samochodem? To drugi pilot powinien przede wszystkim zrecznie
    przewijac ta mape ze strony na strone. Mi 50-tka na rowerze czasami "za
    szybko sie konczy" (zwlaszcza na szosie) i trzeba sie zatrzymywac, aby
    odwrocic arkusz.

    Pozdro

    Maseł

  • 74. Data: 2010-07-05 19:23:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jul 2010 17:08:57 +0200, Maseł napisał(a):

> [...]
    > przewijac ta mape ze strony na strone. Mi 50-tka na rowerze czasami "za
    > szybko sie konczy" (zwlaszcza na szosie) i trzeba sie zatrzymywac, aby

    Mowa o sytuacji, kiedy chcesz wyznaczyć objazd.

    --
    ___________ (R)

  • 75. Data: 2010-07-05 20:41:52
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-05 19:23, Adam Płaszczyca wrote:

    > Mowa o sytuacji, kiedy chcesz wyznaczyć objazd.

    Wiec przed oczami musisz miec ten arkusz mapy, po ktorym aktualnie sie
    poruszasz. Wracamy wiec do problemu odwracania kartek na mapie 1:25000

    Pozdro

    Maseł

  • 76. Data: 2010-07-05 22:06:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jul 2010 20:41:52 +0200, Maseł napisał(a):

    > Wiec przed oczami musisz miec ten arkusz mapy, po ktorym aktualnie sie
    > poruszasz. Wracamy wiec do problemu odwracania kartek na mapie 1:25000

    Wiesz, samochód MOŻE się zatrzymać. I wtedy odszukanie właściwego arkusza
    już nie jest takie trudne.
    Ale prostsze jest uzycie mapy w nawigacji.

    --
    ___________ (R)

  • 77. Data: 2010-07-05 22:27:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Jul 2010 17:08:57 +0200, Maseł wrote:
> [...]
    >przewijac ta mape ze strony na strone. Mi 50-tka na rowerze czasami "za
    >szybko sie konczy" (zwlaszcza na szosie) i trzeba sie zatrzymywac, aby

    Braki w wyszkoleniu wojskowym sie klaniaja :-)
    Nie uczyli skladania mapy na kierunku natarcia ?

    J.

  • 78. Data: 2010-07-06 01:18:23
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-07-05 22:27, J.F. wrote:

    > Braki w wyszkoleniu wojskowym sie klaniaja :-)

    Jakie braki??? - do dzisiaj wiem, jaka jest minimalna odleglosc pomiedzy
    dwoma blokami na osiedlu (hint: bombardowanie przez wrogie samoloty
    NATO, szczelina przeciwlotnicza)

    > Nie uczyli skladania mapy na kierunku natarcia ?

    Czolgi nie nacieraja tak szybko jak osobowka szukajaca zjazdu z
    autostrady ;-) (przypominam, mowimy o mapie 1:25 000 - wiekszosc znanych
    mi sztabowek to 1:75 000 ew. 1:50 000, choc zdarzylo mi sie chodzic po
    lesie i z 1:10 000, ale na takiej to juz poszczegolne grzyby i krzaki
    jagod sa zaznaczone)

    Pozdro

    Maseł

  • 79. Data: 2010-07-06 08:21:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Jul 2010 22:23:27 +0200, J.F. wrote:

    >Cos mi sie pomylilo, ale to sie przeciez nazywa ambitniej
    >Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. Jerzego Ziętka

    Ciekawy opis znalazlem:
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,82936,8005571,W
    odka_zdrozala_o_zlotowke__W_zamian_powstal_piekny.ht
    ml

    wszedzie te cholerne podatki w paliwie :-)

    Terazniejszosc jest gorsza
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8078112,J
    ak_sie_wydostac_z_toalety_w_WPKiW__Trzeba_miec_komor
    ke.html

    J.