  • 1. Data: 2009-02-17 13:43:51
    Temat: Suszarka do kłaków z jonizatorem !
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    Kupilem ostatnio w ekskluzywnym sklepie o nazwie Biedronka suszarke do
    wlosów, dokładnie taka jak ta:
    http://www.allegro.pl/item551016974_rewelacyjna_susz
    arka_z_dyfuzorem_2000_w_nowa.html
    tylko ze sie nieco inaczej nazywa.
    Napisali napudelku ze ma funkcje jonizacji.
    I tu mam pytanie (poniewaz nie chce jej rozbierac, zeby nie utracic
    gwarancji).
    Czy ktos wie jak ta jonizacja jest realizowana w suszarkach do włosów?
    Na czym to polega? Pewnie to we wszystkich suszarkach, ktore to maja jest
    podobnie zrobione?
    Chodzi mi nie tyle o to czym jest jonizacja powietrza, a oto w jaki sposob
    jest to robione?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-02-17 13:57:14
    Temat: Re: Suszarka do kłaków z jonizatorem !
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podobnie zrobione?
    > Chodzi mi nie tyle o to czym jest jonizacja powietrza, a oto w jaki sposob

    Szczotki silnika są od nowości zużyte i iskrzą, jednocześnie jonizując
    powietrze.

    TomT

  • 3. Data: 2009-02-17 15:00:11
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> napisał w wiadomości
    -----------

    > Szczotki silnika są od nowości zużyte i iskrzą, jednocześnie jonizując
    > powietrze.
    >
    > TomT
    > =======

    Hm......, to byc moze?!

    Janusz

  • 4. Data: 2009-02-17 15:28:27
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    arka_z_dyfuzorem_2000_w_nowa.html
    > tylko ze sie nieco inaczej nazywa.
    > Napisali napudelku ze ma funkcje jonizacji.

    Do skutecznej jonizacji powietrza, potrzebne jest napięcie rzędu kilkudziesięciu kV,
    chyba
    coś koło 40kV. Kiedyś taki jonizator zrobiłem, działał pół roku.
    Jeżeli suszarka z jonizatorem miałaby być prawdą, to ja nie brał bym tego do ręki,
    o przykładaniu do głowy nie wspominając.
    Mniej poważnie mówiąc, wygląda to na typowy marketingowy bełkot typu "maść na
    szczury".
    K.

  • 5. Data: 2009-02-17 16:26:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    John Smith pisze:
> [...]
    > tego do ręki,
    > o przykładaniu do głowy nie wspominając.
    > Mniej poważnie mówiąc, wygląda to na typowy marketingowy bełkot typu

    Widziałem taką starą suszarkę z jonizacją, gdzie w środku co chwila
    przeskakiwała iskra o długości ok. 1 cm. Tak więc chyba tam w środku
    jest powielacz napięcia na mostku z diod i kondensatorów. (Trafo raczej
    nie, bo za lekka).

  • 6. Data: 2009-02-17 16:30:52
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > o przykładaniu do głowy nie wspominając.
    > Mniej poważnie mówiąc, wygląda to na typowy marketingowy bełkot typu "maść
    -----------

    Tylko, że tego bełkotu jest cos pełno wszedzie!
    Co druga suszarka i to niby "markowa" ma funkcje "jonizacji powietrza".
    Teoretycznie powinien tam byc jakis uklad elektroniczny od tego, ale moze
    smigielka zrobili z jakiegos tworzywa co ma w zamysle wywolywac jakies
    "elektrosensacje" jonowe, albo cos w tym rodzaju? Dla tego pytam, moze ktos
    rozbierał takie dziwo i wie co jest grane?
    W moim egzeplarzu "jonowej suszarki" sa śrubki pod specjalne wkretaki do
    ktorych nie pasuja żadne koncówki (jakie mam). Wiec nie moge odkrecic
    obudowy zeby zbadac ile w tym prawdy, a ile picu na wode? Moze wlasnie o to
    chodzi zeby tam nikt na gwarancji nie zagladal, a potem moze psa w dupe
    pocalowac po ilus tam latach?

    Janusz

  • 7. Data: 2009-02-17 17:22:55
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> napisał w
    wiadomości news:gnep0u$rp1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    ---------> >
> [...]
    > przeskakiwała iskra o długości ok. 1 cm. Tak więc chyba tam w środku
    > jest powielacz napięcia na mostku z diod i kondensatorów. (Trafo raczej

    ------

    Jak tam oko zapuszczałem to nijakie iskry nie przelatywały. W ciemnosci nic
    sie nie blyska. A widac na przestrzał.
    na dodatek na opakowaniu pisze JON+ Cholera, czyzby to wytwarzalo
    szkodliwe jony?
    Może to wziaść pod buciory, pod fleki?
    Jak to ma być szkodlowe i kłaki niszczyc, to może to wziaść pod buciory, pod
    fleki!?

    Janusz

  • 8. Data: 2009-02-17 17:41:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sofu" <m...@o...pl> wrote in message
    > Chodzi mi nie tyle o to czym jest jonizacja powietrza, a oto
    > w jaki sposob jest to robione?

    Po prostu powielacz wysokiego napięcia... nic specialnego.

  • 9. Data: 2009-02-17 17:46:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > do ręki,
    > o przykładaniu do głowy nie wspominając.

    Widzę że z rodzaju tych strachliwych jesteś...
    Co tu robisz na grupie elektronicznej skoro się takiego słabego prądu boisz?
    ;-)

    > Mniej poważnie mówiąc, wygląda to na typowy marketingowy bełkot typu "maść
    > na szczury".

    To nie jest bełkot, to działa. Nie widziałeś nigdy jak dziewczyna z długimi
    włosami
    po suszeniu tradycyjną suszarką wygląda jak strach na wróble bo ma każdy
    włos
    w inną stronę (odpychają się naelektryzowane) ? Ten jonizator po prostu
    pomaga
    rozładować te ładunki jakie tworzą się przy czesaniu włosów w suchym
    powietrzu...
    Powietrze z takiej suszarki nowego typu po prostu lepiej przewodzi prąd i
    włosy
    się nie elektryzują tak bardzo jak przy suszeniu starego typu suszarką.

  • 10. Data: 2009-02-17 20:19:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    sofu pisze:
> [...]
    >
    > ------
    >
    > Jak tam oko zapuszczałem to nijakie iskry nie przelatywały.

    Dlatego zwróciłem uwagę, że widziałem to w starej suszarce, gdzie
    izolacja już była taka sobie. W prawidłowo działającej rzeczywiście, nic
    nie powinno przeskakiwać. A czy to jest szkodliwe? Chyba nie, skoro
    wolno to sprzedawać.