    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Supermagnetofon
    Date: 03 Feb 2013 10:23:25 GMT

    Pan Marek napisał:

    > Formalnie istniały do 1999, upadłość była w 1994. Historia jest
    > z roku 1990 lub 1989.

    Unitra istnieje do dzisiaj -- żyje z wynajmu pomieszczeń. I to nieźle,
    budynek jej się trafił bogaty. W Kasprzaku byłem ostatnio w latach
    osiemdziesiątych. Produkowali spłuczki do kibla i inne podobne sprzęty
    hi-tech. W ogóle stwierdzenie, że ktoś skonstruowal magnetofon "lepszy
    od Kasprzaka" może robić wrażenie tylko na młodym niedouczonym
    dziennikarzu.

    > Jaka wtedy była powszechna alternatywa dla magnetofonu jako zapisu
    > audio? DAT? CD-R ? MP3? :-) No dobra, były magnetowidy ze cieżka
    > audio HIFI. Od biedy można było nagrywać ale kasety mało poręczne.

    Dlaczego "powszechna", skoro to miał być "supermagnetofon"? Od roku
    1980 (powstanie płyty CD) alternatywą był ogólnie rzecz biorąc zapis
    cyfrowy. Na przełomie lat 80/90 jasne już było, że można odejść także
    od taśmy (również cyfrowej) -- zastąpić ją mogą choćby twarde dyski.

    --
    Jarek