  • Data: 2014-01-29 20:43:50
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-29 20:23, jerzu pisze:

    > Ale ten sam silnik był montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
    > mam nie porównywać? Silnik jest silnik - jakoś specjalnie
    > konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
    > części ma wspólnych.

    Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie 2.2 dCi 150KM.
    Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
    różnica. Szczegółów konstrukcyjnych nie sprawdzałem, nic do francuzów
    nie mam (a wręcz jestem zdania, że jeżeli chodzi o diesle CR to jest
    to klasa sama dla siebie) niemniej sprężarka leci szybciej, wtryski
    też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
    konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
    dwumasą :)