  • Data: 2009-11-30 21:45:15
    Temat: Re: Super-cap vs aku ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Eeee, chciałbyś aby przy konwersji UTF-8 na ISO8859-2 jeden znaczek "do
    > drugiej potęgi" został skonwertowany na dwa znaki "^2"? Przesaada. Wg
    > mnie jeżeli wszyscy przejdą w końcu na UTF-8 to skończą się odwieczne
    > wojny kodowań. Howgh.

    Nie skończą się. Wtedy dopiero zaczną się na dobre. Unicode zawiera
    faktycznie całe mnóstwo potrzebnych i niepotrzebnych symboli, ale
    poszczególne fonty już nie. Unicode -- choć potrafi ułatwić życie przy
    drukowaniu czy innej prezentacji -- kompletnie nie nadaje się do wymiany
    informacji w sytuacjach, gdy istotna jest precyzja. W tabeli unikodowej
    są *pojedyncze* znaki na oznaczenie kiloomów, mikrofaradów itp. Ktoś
    z pewnością ulegnie pokusie by ich użyć. A inni być może zobaczą tam
    kwadracik, znak zapytania albo puste miejsce -- bo używają fontu bez
    tych znaków (ale za to z pięknym alfabetem gruzińskim).

    Jarek

    PS
    Żadnej przesaady w takiej konwersji nie widzę. Nawet mam taki kowerter.
    Ale przecież nie będę go na stałe podłączał do czytnika newsowego, bo
    i po co. Jak komuś nie zależy na czytelnym zapisywaniu swoich przemyśleń,
    to już jego sprawa. Ja wszystkiego czytać nie muszę.

    --
    Motyli drewnianych,
    Koników bujanych,