  • Data: 2009-05-23 10:42:00
    Temat: Re: Sugiestie/opinie o językach programowania.
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Czerwinski pisze:

    > To jeszcze dodam w asemblerze. Jest jeszcze bardziej normalnie. Dla
    > sado-maso polecam wprowadzanie kodów hexadecymalnych w 4cyfrowy
    > wyświetlacz. Polecam, bardzo pouczające jak sie komuś przejadł 'postęp'.
    Najfajniej jest jeszcze jak wyświetlacz ma dekoder BCD a procesor tego
    nie obsługuje ;) U nas prowadzący był dość zawiedziony, że obsługę
    termometru po 1-wire (zaliczenie) zrobiliśmy w c a nie w asm (8051) bo
    by można na zajęciach wykorzystać więc myślę, że tacy
    "sado-maso-specjaliści" programujący uC w asm czy usuwający drganie
    styków przez opóźnienie w programie a nie filtr dolnoprzepustowy będą na
    różnych uczelniach jeszcze długo powstawać.

    > Widzą mamy różne pojęcia normalności. (Można zrobić nawet jakąś różową
    > demonstrację na rzecz czy przeciwko)
    > BTW zamieniłem z wyjadaczem Pascala/Delphi kilka słów n/t "with". (Sam
    > etap Pascali zakończyłem naście lat temu, a nie była to pobieżna
    > znajomość). W rzeczywistym oprogramowaniu (większym niż hello world)
    > konkluzja: "with" - twój wróg. Nie spotkałem aby za odpowiednikiem
    > 'with' ktoś płakał w innych językach.
    A ja tak, przy czym zawsze chodziło o czytelność zapisu. I na pclc
    pokazałem nawet konstrukcję, która po przeróbkach wygląda tak:
    #define REF_(a,b) typeof(a) &b=a
    #define AS_ ,
    #define REF(a) REF_(a)

    Co pozwala w C++ napisać:
    REF(foo->bar->getVal().next() AS nextVal);

    Oczywiście dzięki "auto" można teraz (znaczy w C++0x) napisać to ładniej
    bez kombinacji z makrami:
    auto& nextVal = foo->bar->getVal().next();

    Michoo