  • 21. Data: 2005-12-11 19:44:46
    Temat: Re: Styk tpsa-france telecom long distance [?]
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 11 Dec 2005 13:44:22 +0100, w <dnh6v7$9q9$2@news.onet.pl>, RNAcid
    <rnacid_@_discordia.pl> napisał(-a):

    > Zrobiłem w png i zajmował ponad 600kB przy kompresji na "6" [w skali

    Przy okazji -- *konwersja* tego jpg na png dała wynik 100kB. Zaznaczam --
    *konwersja*.

  • 22. Data: 2005-12-12 07:51:23
    Od: RNAcid <r...@d...pl>

    Użytkownik r...@a...net.pl napisał:

    > Przy okazji -- *konwersja* tego jpg na png dała wynik 100kB. Zaznaczam --
    > *konwersja*.

    W takim razie nie wiem czego używasz.
    Dla próby zapisałem sobie screen 1280x1024 złapany PrintScreenem do bmp
    a następnie w Photoshopie konwertowałem go:
    1) jpg, stopień kompresji 6/12, progressive 5pass - 166,47KB
    2) png bez przeplotu 252,96KB
    3) png z przeplotem 252KB

    Sorry ale ja widać za głupi na to jestem :(
    --
    pzdr.RNAcid[GT:RNAcid PL]
    [PGR3, Hexic, Kameo Demo]

  • 23. Data: 2005-12-12 15:30:58
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 12 Dec 2005 08:51:23 +0100, w <dnja6a$rvi$1@inews.gazeta.pl>, RNAcid
    <r...@d...pl> napisał(-a):

    > W takim razie nie wiem czego używasz.
    > Dla próby zapisałem sobie screen 1280x1024 złapany PrintScreenem do bmp
    > a następnie w Photoshopie konwertowałem go:

    A czego to był screen? Jeżeli tego co dałeś wcześniej, to...

    > 1) jpg, stopień kompresji 6/12, progressive 5pass - 166,47KB

    Czy 6/12 to odpowiednik +/- 50% jakości? No to bardzo słaba jakość.

    > 2) png bez przeplotu 252,96KB
    > 3) png z przeplotem 252KB

    Dziwny wynik. Mogłeś przy okazji spróbować ze zjazdem liczby kolorów do 65k ,
    1024 czy nawet 256. Przy zrzutach okien nie widać różnicy w jakości, w
    przeciwieństwie do zrzutów w jpg.

  • 24. Data: 2005-12-12 16:53:10
    Od: RNAcid <rnacid_@_discordia.pl>

    Użytkownik r...@a...net.pl napisał:

    > A czego to był screen? Jeżeli tego co dałeś wcześniej, to...

    Złapałem po prostu pulpit na bieżąco

    > Czy 6/12 to odpowiednik +/- 50% jakości? No to bardzo słaba jakość.

    Właśnie :/ Nie wiem czemu tak jest ale PS tak właśnie zaczął kaszanić jpg.

    > Dziwny wynik. Mogłeś przy okazji spróbować ze zjazdem liczby kolorów do 65k ,
    > 1024 czy nawet 256. Przy zrzutach okien nie widać różnicy w jakości, w
    > przeciwieństwie do zrzutów w jpg.

    Czyli png może zapisać cutom'ową paletę? To zmienia postać rzeczy, masz
    rację - przy obcięciu palety zmniejszenie rozmiarów będzie znaczne.

    --
    pzdr.RNAcid[GT:RNAcid PL]
    [PGR3, Hexic, Kameo Demo]

  • 25. Data: 2005-12-12 19:16:23
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 12 Dec 2005 17:53:10 +0100, w <dnk9tp$be2$1@news.onet.pl>, RNAcid

    > Złapałem po prostu pulpit na bieżąco

    Może miałeś jakąś fotkę na tapecie? :)

    > Czyli png może zapisać cutom'ową paletę? To zmienia postać rzeczy, masz
    > rację - przy obcięciu palety zmniejszenie rozmiarów będzie znaczne.

    To też, ale w png lepiej wychodzi wszystko co nie jest zdjęciem.

  • 26. Data: 2006-01-01 16:16:46
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 11 Dec 2005 13:44:22 +0100,
    RNAcid <rnacid_@_discordia.pl> screamed:

    > Zrobiłem w png i zajmował ponad 600kB przy kompresji na "6" [w skali
    > 1-9] a jakość obrazu się skaszaniła

    Algorytm kompresji w PNG jest bezstratny - od razy mogłeś dać 9. Co do
    "skaszanienia" - przypuszczam, że o tym mógłbyś napisać i obronić pracę
    magisterską. <:

    Tak będzie lepiej dla nas wszystkich.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 17:15:19 user up 10843 days, 5:10, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    One person's error is another person's data.