  • 11. Data: 2005-05-19 18:50:21
    Temat: Re: Styk TPSA - LubMAN
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Zbino napisał(a):

    > Moim zdaniem wszyscy więksi operatorzy w Polsce powinni się skrzyknąć i
    > wyłączyć się jednocześnie od Tepsy. Obecnie zdecydowana większość treści w
    > Internecie znajduje się poza Tepsą. Teraz wszyscy operatorzy płacą tepsie
    > setki tysięcy złotych każdy - tylko po to, aby abonenci tepsy mogli zasysać
    > informacje od nich. Wyłączenie się od tpsa zmusiło by ją do wymiany ruchu z
    > innymi operatorami po jednakowych cenach dla wszystkich. Każdy by płacił np
    > telii czy atmanowi.

    straszna demagogia
    taki crowley placi i teli i atmanowi - to ma byc szczyt szczescia ? ;)

    pomysl ze masz sklep internetowy ktorego 90% klientow to klienci TPSA ...
    odetniesz ich ?

    --
    Mateusz

  • 12. Data: 2005-05-19 20:13:03
    Od: "Zbino" <z...@p...onet.pl>

    > straszna demagogia
    > taki crowley placi i teli i atmanowi - to ma byc szczyt szczescia ? ;)

    Tak ale zobacz ile płaci, przynajmniej 5-krotnie mniej niż tepsie.

    > pomysl ze masz sklep internetowy ktorego 90% klientow to klienci TPSA ...
    > odetniesz ich ?

    Nie mówię o odcięciu tylko o przejściu na łącza atmana czy telii i
    wymuszeniu pracy właśnie przez tego operatora. Tepsa musiała by wówczas
    zacząć płacić za wymianę ruchu, co zmusiło by ją do zawarcia normalnych umów
    wymiany ruchu z innymi operatorami. Inni operatorzy mieli by tańsze łacza.
    Gdzie tu demagogia?
    Jeżeli tepsa nie chciała by, aby jej klienci mieli dostęp do większej części
    polskiego netu, to ci klienci szybko zweryfikowali by jej podejście.
    Zresztą ostatnio tepsiaki dostali karę w mln zł właśnie za utrudnianie
    wymiany ruchu (przez bodajże łacza atmana) z MANami.
    Zbyszek

  • 13. Data: 2005-05-19 20:19:38
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <d6is1o$5qo$1@news.onet.pl> Zbino napisał(a):

    > Tak ale zobacz ile płaci, przynajmniej 5-krotnie mniej niż tepsie.

    crowley ma tp przez atmana.

> [...]
    > wymiany ruchu z innymi operatorami. Inni operatorzy mieli by tańsze łacza.

    przeczytaj to jescze raz ...

    TP

  • 14. Data: 2005-05-19 21:50:10
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Użytkownik Marcin Gontarz napisał:

> [...]
    > wymiany ruchu jest praktycznie nie możliwe i styk 2 dużych
    > operatorów realizowany jest za pomocą trzeciego ;-)

    Uwierz mi gdybys to ty byl wlascicielem TPSA tez pewnie bys tak robil.

    Temat walkowany wielokrotnie, ktos musi neostrady sponsorowac. Ot co.
    Uczciwie by bylo - gdyby mozna bylo kupowac ruch do TPSA tylko w jedna
    strone tzn. z TPSA do ISP, a ruch od ISP do TPSA - nie bylby
    taryfikowany i na poziomie uzaleznonym od ruchu generowanego przez
    klientow TPSA.

    Jak juz kiedys wspominalem, dla mnie tez zaden interes kiedy srednio za
    na kazdy 1 Mb/s ruchu wchodzacego - mam 2 Mb/s wychodzacego - gdzie 99%
    to p2p i sieci zaczynajace sie na 80 (stare DSLe) i 83. DSLe/Neostrady i
    reszta. Zaden szanujacy sie operator bez styku
    bezposredniego/posredniego do TPSA chyba nie da rady funkcjonowac (ze
    wzgledu na klientow ktorzy do szczescia potrzebuja czegos wiecej niz P2P).

    Tw. my tu gadu-gadu a TPSA zawija w te sreberka.

    Pozdrowka.
    Darek

  • 15. Data: 2005-05-19 21:53:04
    Od: "zeluq" <z...@m...pl>

    > Popatrzmy zatem na lubelskie renamowane uczelnie obsługiwane przez
    > LubMAN.
    > Oto wynik :
    >
    > traceroute to www.umcs.lublin.pl (212.182.57.187), 30 hops max, 38
    > byte packets

    W Kielcach podobnie
    www.um.kielce.pl

    2. 80.50.23.13 0.0% 4 30.5 38.2 15.8 86.3
    32.7
    3. z.kra_ar1.do.kra_r2.tpnet.pl 0.0% 4 38.2 48.0 27.8 71.8
    19.2
    4. z.kra-r2.do.war-r4.tpnet.pl 0.0% 4 45.8 38.6 18.5 68.1
    23.1
    5. do-war-tr4.tptransit.pl 0.0% 4 44.2 45.6 13.7 91.3
    33.0
    6. war-b3-pos1-2-0.telia.net 0.0% 4 19.1 42.0 19.1 96.0
    36.2
    7. war-b4-pos7-0-0.telia.net 0.0% 4 41.9 49.1 20.6 71.1
    22.6
    8. dante-101747-war-b2.c.telia.net 0.0% 4 22.1 43.8 22.1 59.6
    17.2
    9. z-poznan-gw1.kielce.10Gb.pol34.p 0.0% 4 49.1 53.1 31.5 77.2
    18.8
    10. kielce.um.kielce.pl 0.0% 4 61.5 53.6 40.2 63.7
    11.0

    ale firma juz leci inaczej

    2. 80.50.23.13 0.0% 17 10.3
    68.7 8.5 215.1 66.6
    3. z.kra_ar1.do.kra_r2.tpnet.pl 0.0% 17 14.2
    73.7 8.4 211.6 73.4
    4. z.kra-r2.do.war-r4.tpnet.pl 0.0% 17 30.2
    76.7 13.9 213.4 71.8
    5. do-war-tr3.tptransit.pl 0.0% 16 28.3
    87.8 13.6 201.8 73.6
    6. so-4-3-0-0.wrsbb1.Warsawa.opentransit.net 0.0% 16 24.8
    82.8 17.7 221.6 74.5
    7. so-3-0-0-0.wrsbb2.Warsawa.opentransit.net 0.0% 16 39.9
    83.1 20.4 225.8 72.9
    8. PO4-2.auvcr2.Aubervilliers.opentransit.net 0.0% 16 43.2
    115.4 43.2 305.0 83.2
    PO4-0.auvcr2.Aubervilliers.opentransit.net
    PO11-0.auvcr2.Aubervilliers.opentransit.net
    PO4-1.auvcr2.Aubervilliers.opentransit.net
    PO4-3.auvcr2.Aubervilliers.opentransit.net
    9. PO3-0.pascr1.Paris.opentransit.net 0.0% 16 49.5
    114.3 49.5 286.9 75.3
    10. sl-bb21-par-1-0.sprintlink.net 0.0% 16 60.0
    120.1 45.2 293.3 79.3
    11. sl-bb20-par-15-0.sprintlink.net 0.0% 16 57.7
    110.9 42.8 263.7 70.9
    12. sl-bb21-fra-13-0.sprintlink.net 0.0% 16 64.8
    119.2 54.5 279.4 71.9
    13. sl-bb21-vie-10-0.sprintlink.net 0.0% 16 85.0
    140.2 65.3 348.7 83.6
    14. sl-gw10-vie-15-0.sprintlink.net 0.0% 16 81.7
    132.1 69.7 316.3 78.5
    15. sle-gtshu-24-0.sprintlink.net 0.0% 16 65.7
    136.3 65.7 285.1 83.4
    16. 195.39.208.158 0.0% 16 93.4
    147.4 75.8 286.9 75.2
    17. koda4-ge0-1-473.net.ipartners.pl 0.0% 16 97.4
    156.2 77.2 276.8 78.5
    18. z-ipartners.kielce-pol34.pl 0.0% 16 79.8
    148.3 79.8 295.9 73.8
    19. 81.6.128.6 0.0% 16 85.7
    144.4 83.7 277.6 70.1

    --
    zeluq

  • 16. Data: 2005-05-20 07:06:17
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 19 May 2005 20:34:15 +0200, użyszkodnik "Zbino"
    <z...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > setki tysięcy złotych każdy - tylko po to, aby abonenci tepsy mogli zasysać

    przepływ pieniędzy jest dokładnie odwrotny :P

    --
    futszaK
    ja pół dnia topilem smutki w cynie i kalafonii

  • 17. Data: 2005-05-20 08:57:16
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Sied@r napisał(a):

    > Uwierz mi gdybys to ty byl wlascicielem TPSA tez pewnie bys tak robil.
    >
    > Temat walkowany wielokrotnie, ktos musi neostrady sponsorowac. Ot co.

    a nie uwazasz ze neostrada jest dochodowa ?
    zkladajac ze TPSA kupuje tylko zagranice
    (strzelam - pewnie 20 do 30 EUR/Mbit)
    a polske ma za friko, wrecz za doplata ...

    to neostrada wyglada na dochodowa

    --
    Mateusz

  • 18. Data: 2005-05-20 09:05:59
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <d6k8pf$7o5$1@inews.gazeta.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > a nie uwazasz ze neostrada jest dochodowa ?
    > zkladajac ze TPSA kupuje tylko zagranice
    > (strzelam - pewnie 20 do 30 EUR/Mbit)
    > a polske ma za friko, wrecz za doplata ...

    A liczyłeś koszty szkieletu ? Zabawa w TIER-2 to są zupełnie inne koszty
    niż kupowanie 'łącza do internetu'.

    TP

  • 19. Data: 2005-05-20 10:15:02
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Użytkownik Tomasz Paszkowski napisał:

    > A liczyłeś koszty szkieletu ? Zabawa w TIER-2 to są zupełnie inne koszty
    > niż kupowanie 'łącza do internetu'.
    >

    > TP
    uwazam ze cena w granicach 30-40 Euro to jest normalka dla byle kogo -
    TPSA moze to miec za grosze.

    polske dotuje jej POLPAK - wiec tak naprawde moze im sie oplacac.

    szczegol w tym co dla nich oznacza oplacalnosc?

    poza tym utrzymanie pracownikow, budynkow,samochodow, remonty,
    inwestycje itp. - to kosztuje i to tez trzeba wliczyc - same koszty lacz
    to pikus.

  • 20. Data: 2005-05-20 10:21:35
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > A liczyłeś koszty szkieletu ? Zabawa w TIER-2 to są zupełnie inne koszty
    > niż kupowanie 'łącza do internetu'.

    ale jesli za utrzymanie szkieletu w sporej czesci placisz ze swojego abonamentu
    telefonicznego ...
    inet jest usluga dodana do telefonu, a nie odwrotnie

    --
    Mateusz