  • 31. Data: 2013-11-22 12:27:12
    Temat: Re: Strefa 30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 22 Nov 2013 12:02:48 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Nie widzę problemu z kaskami na zmotoryzowanych jednośladach. Wymóg jest
    >rozsądny, nie jest jakoś szczególnie kosztowny i nie wpływa na wolność -
    >pomijając ludzi o mentalności niedorozwiniętego dziecka (jak powyżej w
    >przykładzie z uszami).

    Rozsądne jest zakładanie kasku na głowę, ale nie prawny obowiązek jego
    zakładania.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 32. Data: 2013-11-22 12:37:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-21 23:00, k...@g...com pisze:

    >Rozumiem, że byłeś na wagarach, gdy w podstawówce uczyli liczyć
    >średnią.

    Raczej skleroza :-)

    >Wyjaśnię więc: żeby uzyskać średnią 30 km/h i wiedząc, żę do wyliczeń
    >używa się też prędkości zero oraz niższą od 30 - należy także jechać
    >dużo szybciej od 30.

    >Jeśli maksymalną ograniczysz do 30 to średnia z trudem dojdzie do 15.

    A nie - to przy zalozeniu ze polowe czasu jedziesz 30, a polowe
    stoisz.
    Gdyby byla zielona fala ustawiona na 30, to moglaby srednia wyjsc ze
    25.

    J.

  • 33. Data: 2013-11-22 12:46:03
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 22/11/2013 11:49, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo ten ktoś m.in. odpowiada za opiekę zdrowotną.

    umm... Delegalizacja papierosów? Bo przecież...

    @

  • 34. Data: 2013-11-22 13:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To nie lepiej zakazac uprawiania sportow i podejmowania niebezpiecznych
    > dzialan bo moga narazic opieke zdrowotna na koszty?

    Chyba hobbystycznie uprawiay sport raczej zmniejsza ewentualne koszty
    opieki zdrowotnej? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 35. Data: 2013-11-22 13:05:54
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    WOJO nabazgrał(a):

    > Ostatnio byłem w maju (więc miesiąc, kiedy są dobre warunki drogowe) i
    > spędziłem kilka dni w ścisłym centrum, poruszając się albo własnym
    > samochodem, albo u-bahnem.
    > Naprawdę jeździ się szybciej niż te 30km/h. A specjalnie zwracałem na to
    > uwagę, bo nie chciałem być postrzegany jako Polak-zawalidroga.

    Ja zazwyczaj autem jechałem tylko do metra (u-bana) i w 95% akurat trafiałem
    na tych co jadą przepisowo, ALE byłem dawno więc może się zmieniło albo
    miałem inne trasy i innych ludzi :)

    > I podobna sytuacja, sam byłem zmuszony "podziękować" w ten sposób, a
    > widząc kilku innych tubylców tak samo robiących, wahanie minęło.

    Polak albo Turek :)

    > Jasne :)

    To akurat prawda, nie fajna ale prada :(

    > A w korku się tylko stoi...?

    Można jeszcze przeglądać @/www/golić się/malować/oglądać jakiś
    film/wiadomości :) a i można palić papierosy bo nie wieje przez szybkję jak
    się jedzie szybciej :)

  • 36. Data: 2013-11-22 13:07:31
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    AZ nabazgrał(a):

    > Ktora sie zweza w 2 pasy z kolizyjnymi wjazdami z Wislostrady ;-)

    Oj tam .. ale jest :) za 20 lat będzie poprawione :)

  • 37. Data: 2013-11-22 13:17:03
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 22 Nov 2013 11:49:02 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >>> http://tempo30.dlalodzi.info/

    > Tylko, że wokół Berlina jest Berliner Ring i ruch tranzytowy do miasta
    > nie wjeżdża.

    Jakkolwiek w Łodzi ciężko jest sensownie wyznaczyć tempo 30 poza
    paroma ulicami w centrum, które już dziś są wąskie i
    jednokierunkowe oraz osiedlami (choć jestem świadom, że
    niektórzy ideolo-aktywiści najchętniej zrobiliby 30 na całym
    obszarze Łodzi), to:

    - ruch tranzytowy nie biegnie Próchnika/Rewolucji 1905, Jaracza,
    Zieloną/Narutowicza, 6-go sierpnia, Moniuszki, Tuwima,
    Zamenhoffa, Rosevelta, a na tych można spokojnie zejśc do 30
    (zresztą z 40),
    - obecne, ścisłe centrum jest otoczone szerokimi arteriami:
    Kościuszki/Zachodnią, Mickiewicza/Piłsudskiego, Kopcińskiego,
    brakuje tylko szerokiej aterii od północy,
    - ruch tranzytowy przejmuje Kopcińskiego i Włókniarzy/JP2,
    - a w bólach, ale rodzi się pierścień: A2, A1, S8 i S14 (która
    być może, niestety, nigdy nie powstanie), z czego najbardziej
    potrzebna jest A1, to tranzyt mamy z głowy.

    Zatem wydaje mi się, że co najmniej dramatyzujesz dla samego
    dramatyzowania.

    Natomiast to, co się czasami dzieje na osiedlach, gdzie są
    ulice, którymi można przeciąć całe osiedle, woła czasami o
    pomstę do nieba, ale to zwyczajnie wynika z powszechnego braku
    szacunku dla innych...

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 38. Data: 2013-11-22 13:44:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-22, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > Rozsądne jest zakładanie kasku na głowę, ale nie prawny obowiązek jego
    > zakładania.

    Niektorzy tego nie rozumieja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2013-11-22 13:47:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Chyba hobbystycznie uprawiay sport raczej zmniejsza ewentualne koszty
    > opieki zdrowotnej? :)

    No nie wiem, zabijesz sie albo niedajboze zostaniesz kaleka i zamiast
    zasilku pogrzebowego trza bedzie placic za leczenie i rente, wtedy
    pozytku zadnego a placic trzeba.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2013-11-22 14:05:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-22 13:47, AZ pisze:
    > No nie wiem, zabijesz sie albo niedajboze zostaniesz kaleka i zamiast
    > zasilku pogrzebowego trza bedzie placic za leczenie i rente, wtedy
    > pozytku zadnego a placic trzeba.

    Uważaj bo nowy minister sportu (podobno mądrzejszy od ministry)
    podchwyci Twój pomysł.
    W sumie to bym się nie zdziwił (tyle już było przykładów).
    Wszak to byłby genialny pretekst żeby sobie znowu bezpieczeństwem mordę
    POwycierać.
    Liczy się najprostsza "logika" a nie ta mądra. :-)