  • Data: 2012-01-06 19:24:04
    Temat: Re: Straż miejska nie wszędzie może łapać kierowców
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam o tym mówi już Kodeks Drogowy art.129. pkt.4.
    >
    > 4. Strażnicy gminni (miejscy) mogą dokonywać na drogach gminnych,
    > powiatowych i wojewódzkich oraz drogach krajowych w obszarze zabudowanym, z
    > wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych, czynności z zakresu kontroli
    > ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe
    > urządzeń rejestrujących w oznakowanym miejscu i określonym czasie,
    > uzgodnionymi z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (miejskim) lub
    > Komendantem Stołecznym Policji.

    Kurcze, miałem wersję przed nowelizacją, tam było tak: "Strażnicy gminni
    (miejscy) mogą dokonywać czynności z zakresu kontroli ruchu
    drogowego z użyciem urządzeń, o których mowa w ust. 3 pkt 3, w miejscu i
    czasie uzgodnionym z właściwym miejscowo komendantem powiatowym
    (miejskim) lub rejonowym Policji."

    > I teraz się zastanawiam czy tylko na drogach krajowych mogą w terenie
    > zabudowanym czy na gminnych i powiatowych też.
    > I chyba jednak tylko na drogach krajowych obowiązuje teren zabudowany.

    Chyba masz rację, ale mogli to ująć w sposób bardziej czytelny. Mnie
    interesuje także inna rzecz. W ustępie mówi się o urządzeniach
    przenośnych albo zainstalowanych w samochodzie. A co ze stacjonarnymi?
    Jak nie są wymienione to nie wolno? W ogóle strażnikom nie wolno
    montować stacjonarnych?

    Piotr