  • Data: 2009-06-28 15:58:43
    Temat: Re: Stos TCP/IP w uC
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 28 Jun 2009 17:40:09 +0200, T.M.F. wrote:
    >Mylisz chyba ilosc bankow z iloscia oddzialow.

    Bankow i wystawcow jest sporo. Samych polskich trudno zliczyc.

    >Jedna, ale przeciez stanowi czesc unikalnego numeru karty.

    No to dochodzimy do konsensusu. 1 cyfra kontrolna, 6 - wystawca,
    zostaje 9 dla wystawcy - czyli na miliard numerow. W USA powiedzieliby
    bilion :-)

    >Jesli kredytowa to tym bardziej nie chcesz przeciez udostepniac jej
    >numerow. Jesli jest do codziennego uzytku, bez mozliwosci robienia
    >debetu to raczej bedziesz tam trzymal jakas kase, bo inaczej po co ci
    >taka karta? A robienie sobie specjalnej wylacznie na zakupy internetowe
    >i oplata za nia to lekko bez sensu.

    Jakos nie jest bez sensu, skoro ludzie tak robia.

    >Jak? Przypadkowo trafic 16 cyfr + 4 daty waznosci + imie i nazwisko +
    >czesto 3 cyfry CCV2, niby mozna, ale jak ktos jest takim pechowcem to
    >nie powinien wychodzic z domu :)

    Kupujesz cos w podejrzanym sklepie, kupujesz drugi raz .. ops,
    wyczerpane. Albo i nie kupujesz jak sie okaze ze trafil sie ktos
    nieuczciwy w banku.

    >Dlaczego lepiej, zeby nie byla? Dajesz komus prezent, np. slubny czy
    >komunijny w postaci gotowki, to po co mialaby byc powiazana z twoim
    >kontem? Tak samo zaklad pracy daje ci gift card, po co ma to byc
    >powiazane z kontem pracodawcy?

    Pewnie sie zle rozumiemy - ale jak dla mnie "wirtualna" znaczy ze moze
    jej nie byc. Ot po prostu sam numer, po co ci jakas karta ?

    Ale na prezent to by sie jednak cos materialnego przydalo ..
    wsadzic w koperte, dopisac "z okazji ...".

    >Chyba nie rozumiesz idei:) Nic nie wyrzucasz, bo przeciez ta karta
    >fizycznie nie istnieje. Podejdz do tego jak do jednorazowego tokena,
    >masz po prostu maila z paroma cyframi i to tyle. Generowanie takiej
    >karty trwa tyle co wklepanie numerow karty z ktorej placisz, albo wrecz
    >klikniecie przycisku na swoim koncie internetowym.

    no to u nas masz w zasadzie to samo, tylko numer jest wielorazowego
    uzytku, a o uzyciu decydujesz przelewajac sobie kwote na subkonto.

    J.