-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: TomaszB <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stopień mocy PWM
Date: Tue, 23 Jun 2009 08:37:28 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 33
Message-ID: <h1pt78$fh7$1@inews.gazeta.pl>
References: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl> <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ahh44.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1245739049 15911 83.16.189.44 (23 Jun 2009 06:37:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Jun 2009 06:37:29 +0000 (UTC)
X-User: bresio
In-Reply-To: <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090320)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:565952
[ ukryj nagłówki ]EM pisze:
> TomaszB pisze:
>> Problem do rozwiązania.
>> W jaki sposób zrealizować stopień mocy do sterowania silnikiem prądu
>> stałego o mocy około 200W i zasilanego napięciem 90V.
>> Sterowanie PWM, tylko nie wiem jak zrobić stopień końcowy.
>> Czy podłączenie wyjścia PWM do bramki BUZ11 po stronie masy silnika
>> wystarczy?
>> Pozdrawiam
>> TomaszB
>
> Wygląda na to, że prąd silnika nie jest zbyt wysoki. Tak czy inaczej
> trzeba zadbać o odpowiednie napięcie sterujące bramką. Jeśli tranzystor
> nie jest logic level to zwykle należy zapewnić ok. 15V. Prąd drivera
> bramki musi być odpowiednio wysoki, by szybko przeładować pojemność
> bramki. To wymaganie zależy od prądu maksymalnego oraz częstotliwości PWM.
> BUZ11 ma 50V więc się nie nadaje! Musisz mieć tranzystor o odpowiednio
> wysokim napięciu Vds. Tutaj przydało by się z 200V. Automatycznie takie
> tranzystory mają wyższe Rdson.
> Inna ważna rzecz, to do silnika (lub innego obciążenia o charakterze
> indukcyjnym) musisz podłączyć antyrównolegle diodę szybką, która
> odbierze prąd z silnika po wyłączeniu tranzystora. Musi być na tyle
> szybka, by nie powodować zauważalnych strat przy przełączaniu i znosić
> prąd silnika oraz mieć odpowiednio wysokie napięcie - tutaj też 200V
> wydaje się minimum.
> Jeszcze jeden problem jaki może wystąpić, to zakłócanie pracy sterownika
> przez prąd silnika. Należy odpowiednio prowadzić obwód mocy.
Dziękuję:)
Teraz wiem dlaczego obecny obwód mocy poszedł z dymem przy pierwszym
uruchomieniu.
Pozdrawiam
TomaszB
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.09 11:42 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=