eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStopień mocy PWMRe: Stopień mocy PWM
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: TomaszB <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stopień mocy PWM
    Date: Tue, 23 Jun 2009 08:37:28 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <h1pt78$fh7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl> <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ahh44.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1245739049 15911 83.16.189.44 (23 Jun 2009 06:37:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Jun 2009 06:37:29 +0000 (UTC)
    X-User: bresio
    In-Reply-To: <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090320)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:565952
    [ ukryj nagłówki ]

    EM pisze:
    > TomaszB pisze:
    >> Problem do rozwiązania.
    >> W jaki sposób zrealizować stopień mocy do sterowania silnikiem prądu
    >> stałego o mocy około 200W i zasilanego napięciem 90V.
    >> Sterowanie PWM, tylko nie wiem jak zrobić stopień końcowy.
    >> Czy podłączenie wyjścia PWM do bramki BUZ11 po stronie masy silnika
    >> wystarczy?
    >> Pozdrawiam
    >> TomaszB
    >
    > Wygląda na to, że prąd silnika nie jest zbyt wysoki. Tak czy inaczej
    > trzeba zadbać o odpowiednie napięcie sterujące bramką. Jeśli tranzystor
    > nie jest logic level to zwykle należy zapewnić ok. 15V. Prąd drivera
    > bramki musi być odpowiednio wysoki, by szybko przeładować pojemność
    > bramki. To wymaganie zależy od prądu maksymalnego oraz częstotliwości PWM.
    > BUZ11 ma 50V więc się nie nadaje! Musisz mieć tranzystor o odpowiednio
    > wysokim napięciu Vds. Tutaj przydało by się z 200V. Automatycznie takie
    > tranzystory mają wyższe Rdson.
    > Inna ważna rzecz, to do silnika (lub innego obciążenia o charakterze
    > indukcyjnym) musisz podłączyć antyrównolegle diodę szybką, która
    > odbierze prąd z silnika po wyłączeniu tranzystora. Musi być na tyle
    > szybka, by nie powodować zauważalnych strat przy przełączaniu i znosić
    > prąd silnika oraz mieć odpowiednio wysokie napięcie - tutaj też 200V
    > wydaje się minimum.
    > Jeszcze jeden problem jaki może wystąpić, to zakłócanie pracy sterownika
    > przez prąd silnika. Należy odpowiednio prowadzić obwód mocy.

    Dziękuję:)
    Teraz wiem dlaczego obecny obwód mocy poszedł z dymem przy pierwszym
    uruchomieniu.
    Pozdrawiam
    TomaszB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: