-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: EM <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stopień mocy PWM
Date: Mon, 22 Jun 2009 20:41:14 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
References: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: terc.internet.radom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1245696051 2569 81.15.165.10 (22 Jun 2009 18:40:51 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Jun 2009 18:40:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
In-Reply-To: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:565942
[ ukryj nagłówki ]TomaszB pisze:
> Problem do rozwiązania.
> W jaki sposób zrealizować stopień mocy do sterowania silnikiem prądu
> stałego o mocy około 200W i zasilanego napięciem 90V.
> Sterowanie PWM, tylko nie wiem jak zrobić stopień końcowy.
> Czy podłączenie wyjścia PWM do bramki BUZ11 po stronie masy silnika
> wystarczy?
> Pozdrawiam
> TomaszB
Wygląda na to, że prąd silnika nie jest zbyt wysoki. Tak czy inaczej
trzeba zadbać o odpowiednie napięcie sterujące bramką. Jeśli tranzystor
nie jest logic level to zwykle należy zapewnić ok. 15V. Prąd drivera
bramki musi być odpowiednio wysoki, by szybko przeładować pojemność
bramki. To wymaganie zależy od prądu maksymalnego oraz częstotliwości PWM.
BUZ11 ma 50V więc się nie nadaje! Musisz mieć tranzystor o odpowiednio
wysokim napięciu Vds. Tutaj przydało by się z 200V. Automatycznie takie
tranzystory mają wyższe Rdson.
Inna ważna rzecz, to do silnika (lub innego obciążenia o charakterze
indukcyjnym) musisz podłączyć antyrównolegle diodę szybką, która
odbierze prąd z silnika po wyłączeniu tranzystora. Musi być na tyle
szybka, by nie powodować zauważalnych strat przy przełączaniu i znosić
prąd silnika oraz mieć odpowiednio wysokie napięcie - tutaj też 200V
wydaje się minimum.
Jeszcze jeden problem jaki może wystąpić, to zakłócanie pracy sterownika
przez prąd silnika. Należy odpowiednio prowadzić obwód mocy.
--
Pozdrawiam
EM
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.09 06:37 TomaszB
- 23.06.09 11:42 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=