-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: EM <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stopień mocy PWM
Date: Mon, 22 Jun 2009 20:41:14 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <h1oj7j$2g9$1@news.onet.pl>
References: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: terc.internet.radom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1245696051 2569 81.15.165.10 (22 Jun 2009 18:40:51 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Jun 2009 18:40:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
In-Reply-To: <h1ohbf$b70$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:565942
[ ukryj nagłówki ]TomaszB pisze:
> Problem do rozwiązania.
> W jaki sposób zrealizować stopień mocy do sterowania silnikiem prądu
> stałego o mocy około 200W i zasilanego napięciem 90V.
> Sterowanie PWM, tylko nie wiem jak zrobić stopień końcowy.
> Czy podłączenie wyjścia PWM do bramki BUZ11 po stronie masy silnika
> wystarczy?
> Pozdrawiam
> TomaszB
Wygląda na to, że prąd silnika nie jest zbyt wysoki. Tak czy inaczej
trzeba zadbać o odpowiednie napięcie sterujące bramką. Jeśli tranzystor
nie jest logic level to zwykle należy zapewnić ok. 15V. Prąd drivera
bramki musi być odpowiednio wysoki, by szybko przeładować pojemność
bramki. To wymaganie zależy od prądu maksymalnego oraz częstotliwości PWM.
BUZ11 ma 50V więc się nie nadaje! Musisz mieć tranzystor o odpowiednio
wysokim napięciu Vds. Tutaj przydało by się z 200V. Automatycznie takie
tranzystory mają wyższe Rdson.
Inna ważna rzecz, to do silnika (lub innego obciążenia o charakterze
indukcyjnym) musisz podłączyć antyrównolegle diodę szybką, która
odbierze prąd z silnika po wyłączeniu tranzystora. Musi być na tyle
szybka, by nie powodować zauważalnych strat przy przełączaniu i znosić
prąd silnika oraz mieć odpowiednio wysokie napięcie - tutaj też 200V
wydaje się minimum.
Jeszcze jeden problem jaki może wystąpić, to zakłócanie pracy sterownika
przez prąd silnika. Należy odpowiednio prowadzić obwód mocy.
--
Pozdrawiam
EM
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.09 06:37 TomaszB
- 23.06.09 11:42 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk