  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie 900 serwami modelarskimi
    Date: Mon, 29 Mar 2010 14:12:20 +0200

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hoq11g$3b6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Required Pulse: 3-5 Volt Peak to Peak Square Wave
    > Operating Voltage: 4.8-6.0 Volts
    > Operating Temperature Range: -20 to +60 Degree C
    > Operating Speed (4.8V): 0.19sec/60° at no load
    > Operating Speed (6.0V): 0.15sec/60° at no load
    > Stall Torque (4.8V): 42 oz/in (3.0 kg/cm)
    > Stall Torque (6.0V): 51 oz/in (3.7 kg/cm)
    > Current Drain (4.8V): 7.4mA/idle and 160mA no load operating
    > Current Drain (6.0V): 7.7mA/idle and 180mA no load operating
    > Dead Band Width: 5usec
    > Bearing Type: Top/Resin Bushing
    >
    > Jaka jest szansa na rozbudowanie Twojej wizji 2-3x.

    Jeśli 1.5ms to stan neutralny to faktycznie przy odświeżaniu 100us uzyska
    się 10 (11) pozycji w zakresie 1ms do 2ms.
    Bezpośrednie rozbudowanie mojej wersji wymaga wydłużenia łańcucha rejestrów
    co proporcjonalnie wydłuży czas ładowania do nich danych - czyli z 100us
    zrobi się 300us co da tylko 3 pozycje (jedna skrajna, neutralna i druga
    skrajna).
    Do tego trzeba sprawdzić jaka jest max szybkość wysyłania danych po SPI - te
    10MHz przyjąłem trochę ze sufitu (może max jest 5MHz).
    Ale zamiast wydłużać łańcuch można zbudować kolejne jednakowe układy.
    Łańcuch można też skrócić dzieląc go na kilka każdy sterowany innym SPI (czy
    to inne SPI w tym samym procesorze, czy w osobnym to inna kwestia).

    > Czy da radą połączyć ten sterownik z komputerem standardową skrętką?

    Widać, że nie wiesz o co pytasz. Wszystko się da, zależnie jaki interfejs
    się do procesora dostawi.

    > Czy komputer musi być przy sterowniku?

    Jeśli przez tę skrętkę puścić RS485 i prędkość rzędu 100kb na tym łączu
    będzie wystarczała (zależy ile logiki sterowania w PC, a ile w sterowniku)
    to odległość będzie maksymalnie rzędu 1200m. Czy to jest przy sterowniku to
    zależy od zdefiniowania pojęcia "przy".

    Problemy raczej widzę w rozprowadzeniu sygnałów clock do oddalonych od
    procesora rejestrów, lub jeśli rejestry będą tuż przy procesorze to w
    rozprowadzeniu tych tysięcy linii z sygnałami PWM.
    P.G.