    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Stereotypy na glowie czyli o kaskach
    Date: Fri, 6 Feb 2009 15:26:32 -0000

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
    > On 2009-02-06 14:46:54 +0100, "Jasio" said:

    > Zupełnie nie. "Wygoda" jest obiektywnie niemierzalna i najlepszą metodą
    > jej sprawdzenia, jest przejażdżka. W przeciwienstwie do bezpieczeństwa,
    > które w taki czy inny sposób da się pomierzyć. Problem w tym, że można
    > przyjąć różne kryteria oceny i na różne sposoby interpretować dane (w tym
    > kontekscie polecam przyjrzenie się sporowi DOT vs SNELL).

    Tak, tylko to nie jest tak, że spełniając jedną normę, DOT np. nie spełnia
    tej drugiej. Kaski mogą zdobywać kolejne atesty, na tory w różnych krajach
    np. Ale nie w tym rzecz. To jest próba stworzenia pierwszego poważnego testu
    kasków motocyklowych. I podobnie jak NCAP nie stanowi on, ten test, żadnego
    obowiązującego kryterium przy zakupie kasku. Mimo, że jego wyniki można brać
    pod uwagę.

    > Tera tendencja jest zupełnie odwrotna - ludzie szukają jak najlżejszych
    > kasków.

    No tak, ale dzięki gwiazdkom będzie wiedział, że nie dlatego, że kask jest z
    pianki montażowej tylko dlatego, że jest z włóknami węglowymi.

    > I cała rodzina odrazu odetchnie z ulgą (czy tam zaklnie szpetnie, kto
    > wie).
    >

    > Zdaje się u brytoli ichniejsze Ministerstwo Transportu publiczne pieniądze
    > wydaje także na reklamówki promujące bezpieczeństwo na drogach, również w
    > stosunku do kierowców samochodów, uwrażliwiające ich na motocykle. I
    > wielkie brawa. I nie wieszam na nich psów, tylko podważam jakość
    > materiałów. Zresztą napisałem do nich, ciekawe czy będą uprzejmi
    > odpowiedzieć (podzielę się jakby co).

    W Niemczech też jest sporo zasobnych finansowo organizacji konsumenckich,
    jednak o wynikach takiego ogólnoniemieckiego testu jakoś nie słyszałem. A
    testowane bywa wszystko, dosłownie.

    --
    Jasio
    vfr vx etz