-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Stereotypy na glowie czyli o kaskach
Date: Fri, 6 Feb 2009 15:45:31 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 121
Message-ID: <gmhieb$5o5$1@inews.gazeta.pl>
References: <gmh61u$n09$1@news.onet.pl> <gmh7du$4g2$1@inews.gazeta.pl>
<gmh91e$1ss$1@news.onet.pl> <gmh9n5$gr3$1@inews.gazeta.pl>
<gmhaun$88c$1@news.onet.pl> <gmhdhn$76d$1@inews.gazeta.pl>
<gmhf0j$g7m$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1233931531 5893 194.114.146.193 (6 Feb 2009 14:45:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Feb 2009 14:45:31 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:587459
[ ukryj nagłówki ]On 2009-02-06 14:46:54 +0100, "Jasio" <b...@g...pl> said:
>> Nie ma to jak przyswajać papkę dla tłumów, których umysłom obce jest
>> pytanie "dlaczego", gdzie wszystko można opisać na pięciostopniowej
>> skali. Szkoda tylko, że rzeczywistość jest nieco bardziej złożona, ale
>> to przecież nic czym statystyczny Kowalski/Smith/Muller mógłby się
>> przejmować...
>
> Akurat wygodny jest taki system wiarygodnych testów.
No więc ja, jako człek małej wiary mam pewne zastrzeżenia do
wiarygodności tych testów. Jak i wszystkich, gdzie metodologia badania
i uzasadnienie przyjętych założeń jest traktowane jak tajemnica.
Tak dla porównania, szczerze polecam ten atykulik:
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle
_helmet_review/index.html
Widać merytoryczne różnice w podejściu?
> Ja wiem, że dla właściciela kasku za 2900zł dysonans poznawczy jest bolesny.
To nie jest kwestia dysonansu, tylko wiarygodności.
> A dla równowagi - czy gwiazdki NCAP są aż tak dokładnie poopisywane?
I też wzbudzają kontrowersje.
>> To ja w takim razie biegnę rejestrować stowarzyszenie z jakąś szumną
>> nazwą i zacznę robić rankingi jakości motocykli. Rzetelne (uwierz na
>> słowo), wyrażane 5 gwiazdkami, z olbrzymim zapleczem naukowym i
>> rozbudowanymi testami, o których jednak nie będę za dużo pisał, przeca
>> nikomu to niepotrzebne.
>
> Wiesz, widziałem takie testy, w których przy pomocy różnokolorowych
> linii symbolizujących punkty oparcia na motocyklu i porównywano pozycję
> kierowcy na różnych motocyklach z tej samej klasy. Rozumiem, że dla
> Ciebie byłoby to idealne.
Zupełnie nie. "Wygoda" jest obiektywnie niemierzalna i najlepszą metodą
jej sprawdzenia, jest przejażdżka. W przeciwienstwie do bezpieczeństwa,
które w taki czy inny sposób da się pomierzyć. Problem w tym, że można
przyjąć różne kryteria oceny i na różne sposoby interpretować dane (w
tym kontekscie polecam przyjrzenie się sporowi DOT vs SNELL).
> Ale w przypadku kasku jednak wykresy byłyby jeszcze bardziej skomplikowane.
Nie musi być wykres, styknie tabelka, z wyjaśnieniem pod spodem co
poszczególne wartości oznaczają. Nawet nie musi być na stronie głównej,
może być gdzieś tak zakopana, aby nie straszyć tych, którym to
niepotrzebne do szczęścia. Aaaa, tak, zapomniałem, kryzys jest, a
miejsce w ęnternecie to kosztowna sprawa...
> [NTG on] sprzedawałem ostatnio obiektyw i załączyłem wykresy MTF -
> kupujący dopytywali się, nie jak je zrozumieć, tylko prosili o opis
> "jak wygląda aberracja chromatyczna, sferyczna i ostrość". Powinienem
> wyrysować gwiazdki po prostu. [NTG off]
Ale MTF konkretnego egzemplarza, czy te podawane w materiałach
producenta, mierzone na niewiadomego pochodzenia sztuce, w niewiadomy
sposób? ;-) Zresztą dla pełnego obrazu powinieneś się jeszcze zbadać
ilość ludzi, którzy po tym MTFie dokładnie wiedzieli o co kaman.
>> Z tego co słyszałem, mamy wolność wyznania i nic mi do tego, w co sobie
>> wierzysz. Bo w tej sytuacji nie ma miejsca żadne przekonywanie, tylko i
>> wyłącznie kwestie wiary.
>>
>
> Atest dostały wszystkie kaski, które są w sprzedaży, tak? Więc
> spełniają normy bezpieczeństwa. Te testy pokazują różnice pomiędzy tymi
> kaskami. Różnice najważniejszą, bo opartą na bezpieczeństwie.
Ja też będę sobie badał niebywale ważną różnicę w jakości motocykli.
Naukowo. Kolega inżynier się pod tym podpisze.
> Wiesz, takie dodatkowe kryterium przy zakupie beretu, żeby się komuś
> nie wydawało, że jak ma cięższy kask, to lepiej, bo będzie odporniejszy.
Tera tendencja jest zupełnie odwrotna - ludzie szukają jak najlżejszych kasków.
> A tak, będzie mógł powiedzieć, że wybrał ten kask, bo oprócz czadowego
> malowania w czarny mat ten kask za 120funtów ma też 5gwiazdek Sharp.
I cała rodzina odrazu odetchnie z ulgą (czy tam zaklnie szpetnie, kto wie).
> Oprócz tego, na ostatnie targi motocyklowe do papierowej wersji
> tygodnika MCN Sharp załączył poradnik jak przymierzać kask, żeby był
> dobrze dobrany na rozmiar, więc funkcje oświatową ta agencja, w
> odróżnieniu od Twoich rankingów motocykli, pełni.
I bardzo miło.
> Bo to oczywiście nie wszystko, ale myślę, że nie należy wieszać na kimś
> psów tylko za to, że wydaje publiczne pieniądze na poprawę
> bezpieczeństwa nie przez durne zakazy i nakazy, ale poprzez edukację i
> badania.
Zdaje się u brytoli ichniejsze Ministerstwo Transportu publiczne
pieniądze wydaje także na reklamówki promujące bezpieczeństwo na
drogach, również w stosunku do kierowców samochodów, uwrażliwiające ich
na motocykle. I wielkie brawa. I nie wieszam na nich psów, tylko
podważam jakość materiałów. Zresztą napisałem do nich, ciekawe czy będą
uprzejmi odpowiedzieć (podzielę się jakby co).
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.09 15:09 de Fresz
- 06.02.09 15:26 Jasio
- 06.02.09 15:55 de Fresz
- 06.02.09 16:00 de Fresz
- 06.02.09 16:04 Jasio
- 06.02.09 16:08 Jasio
- 06.02.09 16:18 de Fresz
- 07.02.09 10:26 doktorek65
- 10.02.09 00:19 zbigi
- 10.02.09 00:21 zbigi
- 10.02.09 07:44 Ireneusz Dyła
- 10.02.09 08:27 Kefir
- 10.02.09 16:22 de Fresz
- 11.02.09 06:52 Kefir
- 11.02.09 09:24 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=