  • Data: 2011-09-30 06:33:44
    Temat: Re: Stereo audio kablem antenowym
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry

    Użytkownik "ternyk" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a6d60399-eccb-4786-935c-4dcf5d68b1d7@k10g2000vb
    n.googlegroups.com...

    [...]
    Potrzebuję przesłać sygnał audio stereo kablem antenowym. Wiem, że to
    głupie ale tego zmienić nie mogę :). Domyślam się, że potrzebuję
    jakiegoś modulatora i demodulatora. Z tego co popatrzyłem to są
    podobne modulatory TV czy kamer przemysłowych, ale aż taka
    funkcjonalność nie jest mi potrzebna. Czy ktoś się spotkał z takim
    małym "audio" modulatorem?
    {...]

    Potrzebujesz kompletny tor transmisyjny fonii stereo. Po stronie
    nadawczej jest to koder stereo + modulator FM. Po stronie odbiorczej
    odpowiednio odbiornik FM + dekoder. Oczywiście, można i należy
    zastosować dowolny tuner UKF FM stereo. Jeden problem z głowy. Gorzej
    będzie z urządzeniami po stronie nadawczej. Coś mi świta, że parę lat
    temu "Elektronika Praktyczna" (a może "Elektor"?) opublikowała opis
    czegoś takiego. Mały mikronadajnik z prostym koderem. Niestety, nie
    pamiętam żadnych szczegółów.
    Poszukaj takich urządzeń w ofercie firm, oferujących kity do
    samodzielnego montażu.

    [...]
    Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem
    (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?
    [...]

    Z natury rzeczy będzie odbiegać. I będzie to mieć parametry znacznie
    gorsze. Teoretycznie można spodziewać się S/N na poziomie -70 dB, w
    praktyce 40 do 50. Przesłuchy L/P teoretycznie na poziomie -40 dB. W
    praktyce to będzie -20 dB. Zniekształcenia nieliniowe rzędu 1 %. A
    teraz sam porównaj to sobie z odpowiednimi wartościami dla "jakości
    CD".

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski